ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا در مدل‌های جدید هوم‌پاد از نمایشگر و دوربین استفاده می‌کند

اپل ظاهرا می‌خواهد حضور گسترده‌تری در بازار اسپیکرهای هوشمند داشته باشد، چرا که گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها مشغول توسعه اسپیکرهای هوشمند هوم‌پاد جدید با نمایشگر و دوربین هستند. طبق گزارش اخیر بلومبرگ، اپل در حال بررسی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل ظاهرا می‌خواهد حضور گسترده‌تری در بازار اسپیکرهای هوشمند داشته باشد، چرا که گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها مشغول توسعه اسپیکرهای هوشمند هوم‌پاد جدید با نمایشگر و دوربین هستند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، اپل در حال بررسی ایده توسعه مدل‌های جدید هوم‌پاد با نمایشگر و دوربین است تا بتواند در بازار با محصولاتی مانند «نست هاب مکس» گوگل یا «اکو شو» آمازون رقابت کند. اگرچه کوپرتینویی‌ها به فکر توسعه چنین محصولاتی هستند، اما نباید منتظر معرفی آن‌ها در آینده نزدیک باشیم و حتی شاید چنین دستگاه‌هایی وارد بازار نشوند.

گوگل نست هاب مکس یکی از رقبای اسپیکر جدید اپل محسوب می‌شود که از نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی بهره می‌برد و می‌توان آن را از طریق صدا و گوگل اسیستنت کنترل کرد. این دستگاه امکان دسترسی کاربران به اطلاعاتی مانند وضعیت آب و هوا و قرارهای ملاقات را فراهم می‌کند. علاوه بر این موارد، می‌توان توسط آن ویدیو استریم کرد، به موسیقی گوش داد و همچنین با استفاده از یک دوربین ۶.۵ مگاپیکسلی تماس‌های ویدیویی برقرار کرد.

نست هاب مکس به عنوان یک آلبوم عکس دیجیتال هم کارایی دارد و می‌تواند آلبوم‌ها را به نمایش بگذارد. از این محصول می‌توان برای مشاهده زنده دوربین‌های نست و محصولات دیگر استفاده کرد.

هوم‌پاد

در صورتی که اپل بخواهد هوم‌پاد مجهز به نمایشگر و دوربین وارد بازار کند، کارایی مشابه با رقبا خواهد داشت. بنابراین احتمالا امکان برقراری تماس ویدیویی با فیس تایم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل اوایل ماه جاری میلادی از توقف تولید نسخه اصلی هوم‌پاد خبر داد و اعلام کرد که روی هوم‌پاد مینی تمرکز می‌کند. دیروز گزارشی مشخص کرد که این اسپیکر هوشمند از یک حسگر دما و رطوبت محیطی مخفی و غیرفعال بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب کوپرتینویی‌ها در این بازار، کمبودهای سیری نسبت به گوگل اسیستنت و الکسا آمازون است. باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل هوم‌پادهای مجهز به نمایشگر و دوربین را تولید می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی