ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز CLS احتمالا از بازار ایالات متحده آمریکا حذف می‌شود

مرسدس بنز یکی از خودروسازان قدیمی است که با جدیت برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند. این شرکت آلمانی برای تامین سرمایه مورد نیاز برقی‌سازی، به تعدیل هزینه‌ها رو آورده است. این سیاست کاهش تنوع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

مرسدس بنز یکی از خودروسازان قدیمی است که با جدیت برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند. این شرکت آلمانی برای تامین سرمایه مورد نیاز برقی‌سازی، به تعدیل هزینه‌ها رو آورده است. این سیاست کاهش تنوع سبد محصولات را در پی داشته و تاکنون باعث حذف مدل‌هایی چون SLC رودستر، S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل از خطوط تولید شده است.

ماه قبل این کمپانی اعلام کرد خبری از نسخه کوپه و کانورتیبل C کلاس جدید هم نخواهد بود و روند توسعه کوپه چهار درب CLC نیز متوقف شده است. حال خبر می‌رسد، مدل‌های بیشتری قربانی این سیاست شده و با خطوط تولید خداحافظی خواهند کرد.

گزارش اخیری که نشریه اتوموتیو نیوز از قول برخی منابع مطلع منتشر کرده، حکایت از آن دارد آینده روشنی در انتظار CLS نبوده و احتمالا این سدان زیبا نیز به سرنوشتی مشابه با SLC رودستر و دیگر مدل‌هایی که برشمردیم، دچار خواهد شد.

مرسدس بنز CLS

به غیر از CLS، نسخه‌های کوپه و کانورتیبل از E کلاس و یکی از مدل‌های GT کنونی هم آینده نامعلومی دارند. در رابطه با هویت دقیق مدل GT اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به اینکه اواخر امسال رودستر جدید SL با سقف پارچه‌ای به جمع محصولات AMG اضافه خواهد شد، احتمال می‌رود این AMG GT است که در معرض انقراض قرار دارد!

بد نیست اشاره کنیم با احتساب تمامی موتورها و اتاق‌ها، مرسدس بنز بیش از 100 نسخه مختلف از محصولات مختلف خود را در ایالات متحده به فروش می‌رساند. از این رو کاهش تنوع و ساده‌سازی لیست مدل‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد.

نسل جدید S کلاس نشان می‌دهد اشتوتگارتی‌ها به خوبی به این مساله واقف بوده و کاهش تنوع را در دستور کار قرار داده‌اند. لیست انتخاب‌ها در این نسل از S کلاس نسبت به نسل پیشین 86 درصد کاهش پیدا کرده که رقم چشمگیری است. بجای عرضه لیست انبوهی از انواع آپشن‌ها و پکیج‌ها، S کلاس W223 در سه تریم اصلی عرضه می‌شود که عبارتند از Luxury Line، AMG Line و Executive Line.

ناگفته نماند حذف برخی خودروها از خطوط تولید لزوما به معنای کمتر شدن تعداد مدل‌های مرسدس بنز در سال‌های آتی نخواهد بود، چرا که این کمپانی خود را برای عرضه چند مدل برقی از خانواده EQ آماده می‌کند. EQB، EQS و EQE برخی از این مدل‌های جدید هستند که اواخر امسال رونمایی خواهند شد. سال آینده هم نسخه شاسی‌بلند دو مدل EQE و EQS از راه خواهند رسید.

علاوه‌بر موارد فوق، اشتوتگارتی‌ها در نظر دارند نسخه برقی از C کلاس را نیز توسعه دهند. البته تا زمان معرفی این نسخه زمان زیادی باقی مانده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، حوالی سال 2025 شاهد رونمایی آن خواهیم بود. G کلاس دیگر مدلی است که مرسدس بنز می‌خواهد نسخه‌ای سبز از آن را با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی