ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت می‌خواهد «دیسکورد» را با مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد دلار بخرد

مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت دیسکورد (Discord) است تا این نرم‌افزار گیمینگ گفتگوهایی آنلاین را با قیمتی بیش از ۱۰ میلیارد دلار خریداری کند. «فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس باکس اخیرا اعلام کرده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت دیسکورد (Discord) است تا این نرم‌افزار گیمینگ گفتگوهایی آنلاین را با قیمتی بیش از ۱۰ میلیارد دلار خریداری کند. «فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس باکس اخیرا اعلام کرده که این شرکت مشغول گفتگو با دیسکورد است تا شرایط معامله را بررسی کند.

بر اساس گزارش‌های متعدد از منابع معتبر، دیسکورد که در چند وقت اخیر با پیشنهادهای گوناگونی مواجه بوده، در حال ارزیابی وضعیت برای فروش دارایی‌های خود به مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. این شرکت فعلا به‌صورت انحصاری با یکی از طرفین وارد مذاکره شده و این اتفاق می‌تواند از نزدیکی عقد قرارداد میان آن‌ها حکایت داشته باشد.

البته منابع خبرگزاری بلومبرگ می‌گویند توافق نهایی هنوز حاصل نشده است. یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته دیسکورد بیشتر از آن که به دنبال فروش خود باشد، می‌خواهد سهامش را بطور عمومی عرضه کند. بلومبرگ از اپیک گیمز و آمازون به عنوان شرکت‌هایی نام می‌برد که در گذشته برای خرید این نرم‌افزار با دیسکورد مذاکره داشته‌اند.

«متیو کنترمن»، تحلیل‌گر بلومبرگ می‌گوید: «خرید احتمالی دیسکورد توسط مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد چون این شرکت می‌خواهد کسب و کار بازی‌های خود را بیشتر به سمت نرم‌افزار و خدمات متمایل کند. شانس بالایی وجود دارد که سرویس پریمیوم Nitro از دیسکورد در خدمات Game Pass تلفیق شود.»

دیسکورد در حال حاضر ماهانه ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد و پارسال ۱۳۰ میلیون دلار درآمد داشت. با این حال، نشریه وال استریت ژورنال چندی پیش مدعی شد که این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است. دیسکورد دسامبر سال ۲۰۲۰ پس از جذب تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌ جدید، حدود ۷ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود.

نرم‌افزار دیسکورد در حالت عادی برای همه کاربران رایگان است اما این شرکت سرویسی به نام اشتراک Nitro را با قیمت ماهانه ۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند که قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل اشتراک‌گذاری صفحه با رزولوشن بالا، استیکرهای بیشتر و امکان آپلود فایل‌های حجیم را برای کاربران فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی