ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش انسانی قرص واکسن کرونا احتمالا به‌زودی آغاز می‌شود

یک شرکت داروسازی اعلام کرد آزمایشات انسانی قرص واکسن کرونا احتمالاً از ماه‌های آتی آغاز خواهد شد. شرکت داروسازی Oravax اعلام کرد که فاز اول کارآزمایی بالینی قرص واکسن کرونا احتمالاً از ماه ژوئن (خرداد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

یک شرکت داروسازی اعلام کرد آزمایشات انسانی قرص واکسن کرونا احتمالاً از ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.

شرکت داروسازی Oravax اعلام کرد که فاز اول کارآزمایی بالینی قرص واکسن کرونا احتمالاً از ماه ژوئن (خرداد تا تیر) آغاز می‌شود. البته هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد و حتی اگر آزمایشات موفقیت آمیز باشند، عرضه آن دستکم یک سال طول خواهد کشید. برای مقایسه فایزر و مدرنا اولین آزمایشات انسانی واکسن خود را به ترتیب از مارس و مه ۲۰۲۰ شروع کردند.

از واکسن‌های خوراکی تحت عنوان «نسل دوم» واکسن‌ها یاد می‌شود و مزایایی همچون توزیع آسانتر و مصرف راحت دارند. Oravax برای ساخت این قرص با شرکت آمریکایی-اسرائیلی Oramed و شرکت داروسازی هندی Premas Biotech همکاری می‌کند.

مدیرعامل Oramed می‌گوید «مردم احتمالاً می‌توانند این واکسن را خودشان در خانه مصرف کنند.» وی افزود این واکسن قابلیت نگهداری در یخچال معمولی و دمای اتاق را دارد که «توزیع آن در سطح جهان را آسان‌تر می‌کند.»

«Paul Hunter»، پروفسور طب از دانشگاه آنگلیای شرقی نسبت به واکسن‌های خوراکی هشدار داد: «باید تحقیقات جامعی برای اثبات اثربخشی واکسن‌های خوراکی انجام شود. البته این قبیل واکسن‌ها می‌توانند برای کسانی که ترس شدید از سوزن دارند مناسب باشند. ضمن اینکه مصرف آن‌ها نیز احتمالاً سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.»

Hunter افزود واکسن‌های خوراکی می‌توانند مزایای دیگری نیز نسبت به واکسن‌های تزریقی داشته باشند. او گفت: «واکسن‌های سیستمیک (تزریق شونده به بازو) معمولاً در پیشگیری از نوع شدید بیماری‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند اما اغلب در جلوگیری از عفونت عملکرد مناسبی ندارند.»

محققان علاوه بر قرص واکسن در پی توسعه اسپری و چسب واکسن‌ها نیز هستند. «Sarah Gilbert»، از دانشمندان ارشد تیم توسعه واکسن آکسفورد/آسترازنکا گفت که دانشگاه آکسفورد در حال بررسی امکان ساخت قرص و اسپری‌ بینی واکسن کرونا است.

شرکت ImmunityBio در حال انجام فاز اول کارآزمایی بالینی نسخه خوراکی واکسن کروناست که البته نقش دوز تقویتی و مکمل برای واکسن عضلانی را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۴ فروردین ۱۴۰۰

    واکسن رازیم تزریقی استنشاقیه

  • A.Ramouz
    A.Ramouz | ۳ فروردین ۱۴۰۰

    امریکایی اسرائیلی ؟ خب پس ما رنگشم از نزدیک قرار نیست ببینیم !!

    • آریا
      آریا | ۴ فروردین ۱۴۰۰

      برادران قاچاقچی رو دست کم گرفتی

  • آریا
    آریا | ۳ فروردین ۱۴۰۰

    درود بر این شرکت ها و به امید موفقیت .
    همچنین
    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی