ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲ پرو
موبایل

آیفون ۱۳ احتمالا به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO ساخت سامسونگ مجهز می‌شود

پیش‌تر در شایعات گفته شده بود که اپل امسال بالاخره مدل‌های جدید آیفون را به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌کند. حالا امروز گزارشی منتشر شده که می‌گوید اپل در آیفون ۱۳ از پنل‌های LTPO استفاده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

پیش‌تر در شایعات گفته شده بود که اپل امسال بالاخره مدل‌های جدید آیفون را به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌کند. حالا امروز گزارشی منتشر شده که می‌گوید اپل در آیفون ۱۳ از پنل‌های LTPO استفاده خواهد کرد تا بتواند نرخ نوسازی متغیر را به نمایشگر گوشی‌های پرچمدار خود اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری The Elec، اطلاعات به دست آمده از شرکت تحقیقاتی UBI Research نشان می‌دهد که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) در نیمه اول سال ۲۰۲۱ خط تولید نمایشگرهای OLED خود را به LTPO تبدیل می‌کند تا پاسخگوی نیاز اپل باشد. سامسونگ در حال حاضر اصلی‌ترین تامین‌کننده نمایشگرهای OLED آیفون است، بنابراین طبیعی است که این شرکت نیاز به اعمال تغییراتی در خطوط تولید خود داشته باشد تا بتواند سفارش‌های اپل را برای آیفون‌های بعدی تامین کند.

نمایشگرهای LTPO نسبت به نمایشگرهای عادی OLED انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از این رو، اپل همین حالا هم در اپل واچ از این فناوری استفاده می‌کند. فناوری LTPO همچنین امکان استفاده از نرخ نوسازی متغیر را تا حداکثر ۱۲۰ هرتز فراهم می‌کند. در این گزارش گفته شده که سامسونگ تبدیل خطوط تولید OLED به LTPO را تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۱ به اتمام می‌رساند. این شرکت پارسال کار تبدیل خط تولید A3 به Y-Octa را به پایان رساند. سامسونگ دیسپلی در حال حاضر می‌تواند تامین ماهانه ۳۰ هزار پنل LTPO OLED را برای اپل تضمین کند. ولی این رقم در مقایسه با حجم تولیدات پنل‌های عادی این شرکت خیلی کمتر است.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل، چند هفته پیش اعلام کرد که اپل این فناوری جدید نمایشگر را امسال به مدل‌های رده بالای آیفون ۱۳ یعنی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس می‌آورد. او همچنین معتقد است که سری جدید پرچمداران اپل از قابلیت‌های جدیدی در بخش دوربین بهره‌مند می‌شوند و همچنان با کانکتور آشنای لایتنینگ به بازار می‌آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی