ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
تکنولوژی

اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره استارلینک را با موفقیت به فضا فرستاد [تماشا کنید]

ساعاتی قبل راکت فالکون ۹ مجموعه‌ای از ۶۰ ماهواره استارلینک را به فضا برد و یک ماموریت موفق دیگر را برای اسپیس ایکس رقم زد. راکت فالکون ۹ امروز ظهر ساعت ۱۲:۵۸ به وقت تهران از پایگاه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

ساعاتی قبل راکت فالکون ۹ مجموعه‌ای از ۶۰ ماهواره استارلینک را به فضا برد و یک ماموریت موفق دیگر را برای اسپیس ایکس رقم زد.

راکت فالکون ۹ امروز ظهر ساعت ۱۲:۵۸ به وقت تهران از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال راهی فضا شد و ۹ دقیقه بعد بوستر این راکت برای بار ششم، با موفقیت روی کشتی اسپیس اکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. این بوستر پیش از این پرتاب‌هایی برای دیگر ماهواره‌های استارلینک، ماهواره GPS III برای ارتش ایالات متحده و نیز یک ماهواره ارتباطی برای ترکیه را به عهده داشته است.

اسپیس ایکس تاکنون موفق به فرود ۷۸ بوستر راکت شده است. پرتاب اخیر صد و دوازدهین پرتاب راکت‌های فالکون ۹ و نیز پنجاه و هشتمین پرواز مجدد بوسترها به حساب می‌آید. این پرتاب همچنین با پانزدهمین سالگرد اولین پرتاب اسپیس ایکس یعنی پرتاب ناموفق راکت فالکون یک همزمان بوده است.

این چهارمین پرتاب مربوط به ماهواره‌های اینترنتی شرکت استارلینک است که در ماه جاری میلادی انجام می‌شود. حالا تعداد ماهواره‌‌های استارلینک به ۱۳۰۰ عدد رسیده؛ البته بسیاری از این تعداد دیگر عملیاتی نیستند. با این حال اسپیس اکس به هدف اولیه ارسال ۱۴۴۰ ماهواره به فضا بسیار نزدیک شده است. در نهایت قرار است ده‌ها هزار ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شوند. هدف استارلینک از ارسال این تعداد ماهواره به فضا ارائه اینترنت پر سرعت به تمامی نقاط کره زمین، به ویژه نقاط دور افتاده است.  استارلینک در حال حاضر مراحل آزمایشی را سپری می‌کند و تنها در برخی از کشورها از جمله نیوزلند، آلمان، بریتانیا، ایالات متحده و کانادا در دسترس کاربران است.

اسپیس ایکس
۶۰ ماهواره استارلینک در فضا پیش از رهاسازی

نسل جدید راکت‌های فالکون ۹ از سال ۲۰۱۸ عرضه شدند. اسپیس ایکس انتظار دارد هر کدام از این راکت‌ها بتوانند با بازسازی بسیار کم یا در کل بدون نیاز به بازسازی تا ۱۰ بار قابل استفاده باشند و حتی در نهایت پس از بازسازی‌ها تا ۱۰۰ بار بتوان از هر راکت استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی