ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریپتوکارنسی

ایلان ماسک: حالا می‌توانید با بیت کوین خودروی تسلا بخرید

ایلان ماسک که یکی از طرفداران بزرگ رمزارزها محسوب می‌شود و شرکت تحت مدیریتش یعنی تسلا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی بیت کوین انجام داده، حالا اعلام کرده که افراد می‌توانند خودروهای تسلا را با بیت کوین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

ایلان ماسک که یکی از طرفداران بزرگ رمزارزها محسوب می‌شود و شرکت تحت مدیریتش یعنی تسلا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی بیت کوین انجام داده، حالا اعلام کرده که افراد می‌توانند خودروهای تسلا را با بیت کوین بخرند.

تسلا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که چنین قابلیتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و حالا مدیرعامل این کمپانی در توییتی از این موضوع خبر داده است. به گفته ماسک، چنین اقدامی از طریق یک نرم افزار داخلی و متن باز صورت می‌گیرد و بطور مستقیم با نودهای بیت کوین کار می‌کند.

به گفته ایلان ماسک، تسلا بیت کوین را به دلار آمریکا تبدیل نمی‌کند و آن‌ها را همچنان به عنوان بیت کوین نگه می‌دارد. بنابراین اگر ارزش بیت کوین در آینده افزایش پیدا کند، سود این شرکت بیشتر می‌شود و البته احتمال سقوط قیمت بیت کوین هم وجود دارد که به ضرر این میلیاردر تمام می‌شود. در حال حاضر خرید خودرو با بیت کوین برای مشتریان در ایالات متحده آمریکا ممکن شده، اما در ماه‌های آینده افراد در کشورهای دیگر هم می‌توانند با این رمزارز خودرو بخرند.

تسلا

تسلا ماه گذشته میلادی از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت کوین خبر داد که همین موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت این رمزارز را در پی داشت. اگرچه پیش از اعلام چنین خبری و در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ شاهد افزایش ارزش اکثر رمزارزها بودیم، اما چنین تصمیمی باعث شد که با رشد سریعتری مواجه شویم.

تسلا در سال ۲۰۲۱ توانست اولین سال سودآورش را تجربه کند و ۷۲۱ میلیون دلار سود به حساب‌های بانکی سرمایه‌گذارانش واریز کند. با این وجود، سود آن از سرمایه‌گذاری در بیت کوین بیشتر از ۷۲۱ میلیون دلار سود ناشی از فروش خودرو در ۲۰۲۰ بوده است.

قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر چندین بار رکوردشکنی کرده و نزدیک به دو هفته پیش ارزش آن به ۶۰ هزار دلار رسید. با این حال در روزهای گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده و حالا قیمتی نزدیک به ۵۵ هزار دلار دارد. با وجود این کاهش قیمت، بیت کوین توانسته در طول یکسال رشدی نزدیک به ۱۰۰۰ درصد را تجربه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ فروردین ۱۴۰۰

    حالا که ما تو پیپال حسابی از بیت کوین خوردیم

مطالب پیشنهادی