ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس
تکنولوژی

فایرفاکس ۸۷ با قابلیت حریم خصوصی جدید SmartBlock منتشر شد

موزیلا نسخه ۸۷ فایرفاکس را منتشر کرد. جدیدترین نسخه این مرورگر از قابلیت حریم خصوصی جدیدی به نام SmartBlock برخوردار است که به گفته موزیلا به شکلی هوشمندانه سایت‌هایی که به خاطر استفاده از ردیاب‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

موزیلا نسخه ۸۷ فایرفاکس را منتشر کرد. جدیدترین نسخه این مرورگر از قابلیت حریم خصوصی جدیدی به نام SmartBlock برخوردار است که به گفته موزیلا به شکلی هوشمندانه سایت‌هایی که به خاطر استفاده از ردیاب‌های مختلف به درستی بارگذاری نمی‌شوند را ترمیم می‌کند.

SmartBlock، قابلیت مسدودسازی محتوا فعلی فایرفاکس را بهبود می‌بخشد که از ۶ سال قبل در این مرورگر وجود دارد. این قابلیت از بارگذاری اسکریپت‌های شخص ثالث، تصاویر و دیگر محتواهای مربوط به شرکت‌های ردیابی شخص ثالث که توسط Disconnect گزارش شده اند جلوگیری می‌کند.

موزیلا می‌گوید با مسدودسازی این محتواها، فایرفاکس هنگام فعال بودن Private Browsing از نظارت شرکت‌ها بر وبگردی کاربران جلوگیری می‌کرد، اما این کار ریسک مسدودسازی برخی قسمت‌های وب سایت‌ها که برای عملکرد صحیح ضروری هستند را به همراه داشت.

قابلیت SmartBlock (راست) صفحه را به درستی بارگذاری کرده است.

در قسمتی در بیانیه موزیلا می‌خوانیم: «این مسدودسازی منجر به عدم نمایش تصاویر، از کار افتادن قابلیت‌ها، عملکرد ضعیف و حتی عدم بارگذاری کل وب سایت می‌شد. فایرفاکس ۸۷ به منظور کاهش این اتفاقات، قابلیت حریم خصوصی جدیدی را معرفی می‌کند که ما اسمش را SmartBlock گذاشته‌ایم.»

SmartBlock به جای حذف کدها و به جای گذاشتن «حفره»، آن‌ها را با اسکریپت‌های مخصوصی به نام بدل (Stand-in) جایگزین می‌کند. این اسکریپت‌ها نقش ردیاب اصلی را بازی کرده و بدون نشت اطلاعات کاربر به شرکت‌های شخص ثالث، صفحه را به درستی بارگذاری می‌کنند.

در ادامه گزارش به نسخه جدید کروم نیز اشاره شده است. آدرس بار این مرورگر از نسخه ۹۰ به طور پیش فرض از پروتکل https استفاده خواهد کرد. گوگل می‌گوید این قابلیت سرعت بارگذاری اولیه سایت‌هایی که از HTTPS پشتیبانی می‌کنند و همچنین حریم خصوصی را بهبود می‌دهد. این تغییر ابتدا به نسخه دسکتاپ و اندروید کروم می‌آید و مدتی بعد در نسخه iOS نیز فعال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی