ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن توسعه موتورهای بنزینی و دیزلی جدید را متوقف می‌کند

روند فاصله‌گیری خودروسازان از موتورهای احتراق داخلی شتاب بیشتری به خود گرفته و پس از آئودی، حالا فولکس واگن هم اعلام کرده برنامه‌ای برای توسعه موتور بنزینی یا دیزلی جدید ندارد. رالف برندستاتر (Ralf Brandstaetter) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

روند فاصله‌گیری خودروسازان از موتورهای احتراق داخلی شتاب بیشتری به خود گرفته و پس از آئودی، حالا فولکس واگن هم اعلام کرده برنامه‌ای برای توسعه موتور بنزینی یا دیزلی جدید ندارد. رالف برندستاتر (Ralf Brandstaetter) در مصاحبه اخیر خود با نشریه Automobilwoche ضمن اشاره به این موضوع افزوده، با توجه به حرکت فولکس واگن به سمت پیشرانه‌های الکتریکی، این شرکت فقط بروزآوری موتورهای موجود و سازگار کردن آنها با استاندارد یورو 7 را در دستور کار قرار داده است.

فولکس واگن اوایل این ماه گفته بود اگر چه این شرکت در نظر دارد آمار هدفگذاری شده برای فروش خودروهای برقی تا سال 2030 در اروپا را دو برابر کند، ولی در عین حال می‌خواهد خودروهای پرطرفداری مثل گلف، پاسات، T-Roc و تیگوان را با موتور احتراق داخلی نیز به فروش برساند.

آنطور که ژرمن‌ها اعلام کرده‌اند نسل بعدی این مدل‌ها را تا حد امکان بهینه و سبز راهی بازار می‌کنند. این امر نشان می‌دهد مدل‌های مذکور احتمالا با پیشرانه‌های هیبریدی شارژی تولید خواهند شد.

آقای برندستاتر که سکان هدایت برند فولکس واگن را در اختیار دارد، در مصاحبه خود تاکید کرده سود بدست آمده از فروش خودروهای بنزینی و دیزلی، برای گسترش تولید خودروهای الکتریکی صرف خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 هفتاد درصد از محصولات آن در اروپا و بیش از پنجاه درصد محصولات آن در ایالات متحده و چین به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز باشند.

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، مارکوس دئوسمن مدیرعامل آئودی هم از توقف روند توسعه موتورهای بنزینی و دیزلی جدید خبر داده است. شاید بدانید فولکس واگن وظیفه تحقیق و توسعه در گروه بزرگ خود را به آئودی محول کرده و مسیری که این برند لوکس در پیش می‌گیرد، می‌تواند تا حدودی نمایانگر جهت حرکت دیگر زیرمجموعه‌های متعدد فولکس واگن باشد.

ناگفته نماند فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که استفاده از موتورهای بنزینی و دیزلی را به تدریج کنار می‌گذارد. به غیر از این کمپانی، ولوو هم اعلام کرده از سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد، جنرال موتورز هم سال 2035 را برای گذر از موتورهای بنزینی به پیشرانه‌های الکتریکی تعیین کرده و فورد تمام محصولات خود در اروپا از سال 2030 را با این نوع پیشرانه تولید خواهد نمود. واضح است که چنین تصمیمی از سوی خودروسازان مطرح دنیا به معنای آنست که موتورهای درون‌سوز اواخر عمر خود را سپری می‌کنند.

اما در این بین ظاهرا ب‌ام‌و عقیده متفاوتی داشته و به این زودی‌ها از تولید خودروهای درون‌سوز دست نخواهد کشید. آنطور که از آقای الیور زیپس نقل قول شده، تقاضا برای خودروهای احتراق داخلی به مدتی نسبتا طولانی بالا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی