ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام کنسول بازی اندرویدی مشابه نینتندو سوییچ توسعه می‌دهد

ظاهرا کوالکام می‌خواهد وارد بازار کنسول‌های گیمینگ شود، چرا که گزارشی جدید از توسعه یک کنسول بازی اندرویدی مشابه نینتندو سوییچ توسط این کمپانی خبر می‌دهد. این کنسول بازی قدرتش را از سیلیکون کوالکام می‌گیرد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

ظاهرا کوالکام می‌خواهد وارد بازار کنسول‌های گیمینگ شود، چرا که گزارشی جدید از توسعه یک کنسول بازی اندرویدی مشابه نینتندو سوییچ توسط این کمپانی خبر می‌دهد.

این کنسول بازی قدرتش را از سیلیکون کوالکام می‌گیرد و احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد، البته اگر کوالکام واقعا بخواهد چنین محصولی را بسازد.

به نظر می‌رسد این کنسول بازی از کنترلرهای جداشونده مشابه «Joy-Con» سوییچ بهره می‌برد و همچنین می‌توان در آن از کارت حافظه استفاده کرد. این دستگاه به اندروید ۱۲ مجهز می‌شود و از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند.

در حالی که ابعاد فیزیکی این کنسول کوالکام مشخص نشده، ظاهرا دارای یک نمایشگر ۶.۶۵ اینچی با حداقل رزولوشن فول اچ دی خواهد بود. برای مقایسه می‌توان به نینتندو سوییچ با نمایشگر ۶.۲ اینچی و رزولوشن اچ دی اشاره کرد. این کنسول همچنین به یک باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود.

با توجه به مشخصات، به نظر می‌رسد با یک گوشی بزرگ با کنترلرهای اختصاصی روبه‌رو هستیم که از سیستم خنک‌کننده فعال هم بهره می‌برد و البته می‌تواند طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد. نینتندو سوییچ هم با توجه به ابعاد نمایشگرش، شبیه به یک موبایل غول‌پیکر است، با این وجود بازی‌های بی‌نظیری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

کنسول بازی کوالکام

کوالکام برای اینکه بتواند نظر گیمرها با جلب کند، باید به سراغ کتابخانه‌ای از بازی‌ها برود، با این حال بازی‌ها باکیفیت زیادی برای اندروید توسعه پیدا کرده که کاربران می‌توانند آن‌ها را هم تجربه کنند.

طبق گزارش اخیر، این کنسول بازی از طریق اپراتورها عرضه می‌شود و قیمتی در محدوده ۳۰۰ دلار خواهد داشت که تفاوتی با سوییچ ندارد. در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، ریلمی GT است که با قیمتی نزدیک به ۴۳۰ دلار در چین فروخته می‌شود.

این احتمال وجود دارد که کوالکام تنها بخواهد یک مرجع برای سایر تولیدکنندگان بسازد و شاهد عرضه آن به بازار نباشیم. سازندگان تراشه اغلب دستگاه‌های نمونه برای شرکت‌های مختلف تولید می‌کنند تا محصولات خود را با کمک آن‌ها طراحی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی