ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای سیاست تبعیض آمیز اپل برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات محصولات

در سال‌های اخیر اپل معمولا به خوبی تلاش کرده اطلاعات محصولات معرفی نشده خود را مخفی نگه دارد اما همواره بسیاری از محصولات طعمه برخی کارمندان کنجکاو به ویژه در بخش زنجیره تامین شده‌ و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

در سال‌های اخیر اپل معمولا به خوبی تلاش کرده اطلاعات محصولات معرفی نشده خود را مخفی نگه دارد اما همواره بسیاری از محصولات طعمه برخی کارمندان کنجکاو به ویژه در بخش زنجیره تامین شده‌ و اطلاعات آنها پیش از رونمایی، سر از وبسایت‌های مختلف در آورده است. اما ظاهرا اپل با راهکارهای سخت‌گیرانه خود قصد دارد جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرد.

بر اساس گزارشی فاش شده که به دستورالعمل‌های جدید اپل اشاره دارد، کارخانه‌های تولیدی باید سابقه مجرمانه کارگرانی در خط تولید که به محصولات معرفی نشده اپل دسترسی دارند را بررسی کنند. تا پیش از این، بررسی سابقه تنها شامل حال برخی از کارمندان می‌شد و به آنهایی که سوابق مجرمانه داشتند اجازه دسترسی به بخش‌های مرتبط با دستگاه‌های معرفی نشده، در دست توسعه یا مونتاژ شده داده نمی‌شد.

اپل همچنین سیستم‌های کامپیوتری خود را به منظور ردیابی مدت زمان باقی ماندن دستگاه‌ها در ایستگاه‌های کاری ارتقا داده و زمانی که یک قطعه برای مدتی طولانی در یک مکان بماند به طور خودکار اخطارهای امنیتی داده می‌شود. همچنین سوابق دقیق مکانی و نیز جابجایی کارمندانی که قطعات حساس را از یک بخش به بخش دیگری منتقل می‌کنند توسط نگهبان‌های مستقر در ایست‌های بازرسی مختلف ثبت می‌شود.

قوانین جدید همچنین شامل بخش‌های خارج از کارخانه نیز می‌شود. به عنوان مثال بازدیدکنندگان باید یک مدرک شناسایی صادر شده توسط دولت را ارائه دهند. دوربین‌های نظارتی خارجی باید تمام ۴ طرف وسایل نقلیه را پوشش دهند و مدیریت باید هر ویدیوی مربوط به نابود کردن نمونه‌های اولیه یا قطعات معیوب را حداقل به مدت ۱۸۰ روز نگه دارد.

اپل
کارگران کارخانه باید از طریق سیستم‌های بیومتریک احراز هویت شوند اما کارمندان اپل نیازی به این کار ندارند.

یکی از قوانین عجیب و شاید بحث برانگیز این است که کارخانه‌ها دیگر نمی‌توانند اطلاعات بیومتریک هر کارمند اپل را که از مجموعه بازدید می‌کند جمع‌آوری کنند؛ با این حال اسکن چهره و اثر انگشت پرسنل کارخانه همچنان باید ادامه داشته باشد. این موضوع نه تنها باعث ایجاد یک استاندارد دوگانه در محیط کار می‌شود،‌ بلکه از نظر امنیتی نیز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

علاوه بر این کارگران کارخانه که به طور روزانه در این مراکز مشغول هستند و توسط مدیریت و نیز همکاران خود شناخته می‌شوند، تهدید کمتری نسبت به برخی از کارمندان اپل که به طور تصادفی و برای اولین بار وارد می‌شوند هستند.

مشابه دیگر اطلاعات فاش شده از اپل، موضوع سیاست‌های امنیتی که به آنها اشاره کردیم هم فعلا در حد یک گزارش فاش شده است و اپل هنوز آنها را تایید نکرده است. البته تصور می‌شود حتی اگر این موضوعات صحت داشته باشد هم با توجه به ماهیت موضوع، اپل هرگز آنها را تایید نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی