ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نتایج یک نظرسنجی: ۸۰ درصد کارمندان تمایلی به بازگشت تمام وقت به محل کار ندارند

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد بسیاری از کارمندان به طور کامل دور کار شوند و برخی دیگر به طور ترکیبی،‌ گاه در محل کار یا گاه از منزل به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند. با ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد بسیاری از کارمندان به طور کامل دور کار شوند و برخی دیگر به طور ترکیبی،‌ گاه در محل کار یا گاه از منزل به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند. با کاهش محدودیت‌ها در برخی کشورها به مرور بسیاری از کسب و کارها به روند معمول باز می‌گردند اما بر اساس تحقیقی جدید به نظر می‌رسد بسیاری از افراد تمایلی به بازگشت به محل کار ندارند و مایلند همچنان دور کاری کنند.

بر اساس تحقیقی که در دانشکده کسب و کار دانشگاه هاروارد انجام شده ۸۱ درصد افرادی که به دلیل همه‌گیری کرونا از منزل دورکاری می‌کنند، یا تمایلی به بازگشت به محیط کار ندارند یا برنامه‌ای ترکیبی را ترجیح می‌دهند. این پژوهش که شامل ۱۵۰۰ دورکار بوده مشخص کرده که ۲۷ درصد از افراد مایل به دورکاری به مدت نامحدود هستند و ۶۱ درصد از آنها حالت ترکیبی را ترجیح می‌دهند و مایلند برای ۲ یا ۳ روز در هفته به محل کار بروند.

تنها ۱۸ درصد از افراد شرکت کننده در این پژوهش تمایل به بازگشت کامل به محل کار را دارند. در بین این افراد، والدینی که کودک دارند بیش از بقیه در فکر بازگشت به شرایط قبلی یعنی حضور دائمی در محل کار هستند. همچنین افراد متاهل بیش از افراد مجرد تمایل به حضور در محل کار دارند.

دورکاری

به اعتقاد محققان، در حالی که بسیاری از کسب و کارها در حال آماده شدن برای بازگشت به شرایط معمول هستند اما به نظر می‌رسد بسیاری از کارمندان حرفه‌ای تمایلی به بازگشت کسب و کارها به شرایط عادی ندارند. این افراد از کارفرمایان خود تقاضای انعطاف‌پذیری بیشتر دارند تا تعادل بین کار و زندگی در خانه برقرار باشد و بهره‌وری بهتر آنها که به واسطه این شرایط پیش آمده نیز همچنان حفظ شود. یک سوم افراد اعتقاد دارند که کارایی کلی و نیز کیفیت کار آنها نسبت به یک سال قبل که در اداره حضور داشتند بهبود یافته است. همچنین یک سوم افراد با دورکاری از منزل، تمرکز بیشتری روی کار دارند.

۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق می‌گویند که می‌خواهند پیش از بازگشت به محل کار واکسینه شوند. همچنین ۷۱ درصد افراد ترجیح می‌دهند تا زمان واکسینه شدن تمامی افراد منتظر مانده و سپس به سر کار بازگردند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان هم انتظار دارند که همکارانشان در فاصله ۱.۸ متری (۶ فوت) از آنها بنشینند و در عین حال ماسک بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی