ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات DAEDALUS
علمی

آژانس فضایی اروپا آزمایش ربات برای بررسی غارهای ماه را آغاز کرد

آژانس فضایی اورپا آزمایش یک ربات ویژه را آغاز کرده که قرار است به جستجو در غارهای ماه مشغول شود. آژانس فضایی اروپا باور دارد که غارهای ماه احتمالا می‌توانند نقش پناهگاهی برای محافظت فضانوردان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

آژانس فضایی اورپا آزمایش یک ربات ویژه را آغاز کرده که قرار است به جستجو در غارهای ماه مشغول شود.

آژانس فضایی اروپا باور دارد که غارهای ماه احتمالا می‌توانند نقش پناهگاهی برای محافظت فضانوردان در مقابل تشعشعات، شهاب‌سنگ‌ها و شرایط نامساعد سطح ماه را داشته باشد و البته احتمالا راهی برای دسترسی به آب در ماه را فراهم کنند. به این منظور آژانس در حال آزمایش یک ربات خودکار برای بررسی غارهای ماه است تا هم به دنبال رسوبات یخ مخفی شده در لایه‌های زیرین ماه بپردازد و هم احتمال محافظت غارها از فضانوردان در مقابل شرایط نامساعد سطح ماه را بررسی نماید.

ربات DAEDALUS

این ربات که «DAEDALUS» نام دارد، یک کره ۴۶ سانتی‌متری است که به ابزارهایی برای تحقیق در غارهای ماه مجهز شده است و در عین حال می‌تواند به آژانس فضایی اروپا برای احتمال سکونت در زیر سطح ماه کمک کند. ربات DAEDALUS قرار است از طریق کابل به داخل غار فرستاده شود. این اتصال همچنین وظیفه یک گیرنده اطلاعات ربات در زمان گشت و گذار آن در زیر سطح را به عهده می‌گیرد.

در بیانیه مطبوعاتی مربوط به ربات DAEDALUS آمده که طراحی آن به گونه‌ای است که امکان مشاهده محیط اطراف به طور ۳۶۰ درجه را دارد و در عین حال اجزای داخلی آن در مقابل شرایط سخت ماه محافظت می‌شود. ربات به دوربین با دید دوگانه مجهز شده و از سیستم تشخیص فاصله لیزری هم بهره می‌برد تا حین پایین رفتن، موانع را تشخیص داده و به طور خودکار مسیر درست را انتخاب کند و در نهایت روی سطح غار بنشیند. در ادامه ربات با استفاده از توان خود گشت و گذار در غارها را آغاز خواهد کرد.

محققانی که ربات DAEDALUS را توسعه داده‌اند اولین افرادی نیستند که احتمال ایمنی بیشتر سطح زیرین ماه را پیشنهاد داده‌اند. اما گمان می‌رود ربات کره‌ای کوچک آنها احتمالا نقش مهمی در نحوه دستیابی به صحت این موضوع بازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی