ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریلمی ۸ و ۸ پرو با دوربین اصلی چهارگانه معرفی شدند

رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده بسیار داغ است و شرکت‌های مختلف می‌خواهند با فناوری‌های مختلف و قیمت‌های رقابتی، خریداران را جذب کنند. حالا ریلمی ۸ و ۸ پرو با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده بسیار داغ است و شرکت‌های مختلف می‌خواهند با فناوری‌های مختلف و قیمت‌های رقابتی، خریداران را جذب کنند. حالا ریلمی ۸ و ۸ پرو با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار از راه رسیده‌اند.

این گوشی‌های هوشمند تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و ریلمی تنها از عرضه نسخه پرو در کشورهای اروپایی خبر داده و ظاهرا ریلمی ۸ استاندارد تنها در بازار هند به فروش می‌رسد. در ادامه نگاهی به این محصولات داریم.

ریلمی ۸ پرو

اگرچه با پیشرفت‌هایی روبه‌رو هستیم، اما شباهت‌هایی میان ریلمی ۸ پرو و ریلمی ۷ پرو و حتی ریلمی ۶ پرو هم به چشم می‌خورند. برای مثال تمام این محصولات قدرتشان را از چیپ اسنپدراگون 720G تامین می‌کنند.

این گوشی هوشمند در دو نسخه مجهز به ۶ و ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رسد که البته هردوی آن‌ها ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند و می‌توانید از کارت حافظه هم برای آن‌ها استفاده کنید.

ریلمی ۸ پرو

ریلمی برای این محصولش دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ HM2 را درنظر گرفته که از ترکیب پیکسل ۹ در ۱ پشتیبانی می‌کند و همچنین اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر دارد. این دوربین که اندازه سنسور ۱/۱.۵۲ اینچ و دریچه دیافراگم f/1.9 دارد، در محیط‌های تاریک تصاویر مناسبی ثبت می‌کند.

ریلمی ۸ پرو در کنار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، از دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید هم بهره می‌برد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.45 دسترسی دارند.

این موبایل به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر امولد مجهز شده که حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز دارد. انرژی این دستگاه هم توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از فناوری شارژ ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

ریلمی ۸ پرو

قیمت ریلمی ۸ پرو برای نسخه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به ۳۸۲ دلار می‌رسد. در کشور هند این محصول در نسخه پایه ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

ریلمی ۸

این گوشی هوشمند به نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت مجهز شده. برخلاف نسل قبلی که پنل IPS LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز داشت، رفرش ریت پنل جدید مانند مدل پرو برابر ۶۰ هرتز است و البته نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز دارد.

ریلمی ۸

این دستگاه از چیپ هلیو G95 بهره می‌برد که تفاوتی با پردازنده ریلمی ۷ ندارد. روی پنل پشتی آن دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار دارد که با دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید همراهی می‌شود.

باتری این دستگاه ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند، بنابراین در مدت ۶۵ دقیقه بطور کامل شارژ می‌شود.

ریلمی ۸

ریلمی ۸ اگرچه بطور استاندارد از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما در نسخه پایه تنها ۴ گیگابایت رم وجود دارد، با این حال امکان سفارش آن با ۶ و ۸ گیگابایت رم هم وجود دارد. این دستگاه در بازار هند با قیمت پایه ۲۱۰ دلار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی