ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی اپل احتمالا برای دید بهتر به چراغ‌های جلو مادون قرمز مجهز می‌شود

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی اپل هستیم و حالا جدیدترین گزارش اطلاعاتی درباره چراغ‌های جلوی آن در اختیار ما قرار می‌دهد. این احتمال وجود دارد که این خودروی برقی دارای چراغ‌های جلوی مادون قرمز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی اپل هستیم و حالا جدیدترین گزارش اطلاعاتی درباره چراغ‌های جلوی آن در اختیار ما قرار می‌دهد. این احتمال وجود دارد که این خودروی برقی دارای چراغ‌های جلوی مادون قرمز باشد تا دید بهبود پیدا کند.

طبق گزارش اخیر، کوپرتینویی‌ها در حال کار روی چراغ‌های جلوی اینفرارد یا مادون قرمز هستند که در مقایسه با چراغ‌های معمولی، دید راننده را تا ۳ برابر بهبود می‌دهد. علاوه بر این، اپل می‌خواهد این خودروی برقی و خودران بتواند فضای اطرافش را حتی در تاریکی مطلق هم ببیند.

این خودرو باید بتواند موانع، خطرات و سایر مشکلات جاده را شناسایی کند. پتنت اخیر اپل به یک سیستم دید در شب پیشرفته و البته پیچیده اشاره می‌کند که احتمال استفاده از آن در خودروی این کمپانی وجود دارد.

خودروی اپل

سیستم دید مدنظر کوپرتینویی‌ها از سنسورهای نور مرئی، مادون قرمز نزدیک (NIR) و مادون قرمز موج بلند (LWIR) استفاده می‌کند تا دید را در شرایط نوری ضعیف بهبود دهد و مشکلی برای خودرو ایجاد نشود.

در این پتنت عنوان شده که برد پایین شناسایی اشیاء می‌تواند ایمنی سرنشینان را کاهش دهد:

«برد موثر محدود نزدیک به ۶۰ متر برای شناسایی و دسته‌بندی اجسام می‌تواند ایمنی را کاهش دهد و همچنین موجب کاهش سرعتی شود که خودرو می‌تواند با امنیت مسافت موردنظر را طی کند.»

به گفته اپل، این سیستم جدید می‌تواند برد موثر برای شناسایی اجسام را به ۲۰۰ متر افزایش دهد که قابل توجه است.

این محدوده به خودروی خودران کوپرتینویی‌ها اجازه می‌دهد که از پیش از اینکه به مانعی برسد، آن را تشخیص دهد و در همین زمان بتواند برای به حداقل رساندن ریسک تصادف، بهترین تصمیم را بگیرد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که با یک پتنت روبه‌رو هستیم و تضمینی برای ورود آن به خودروی اپل وجود ندارد. چندین سال تا ورود چنین محصولی به بازار فاصله داریم، بنابراین شاید کوپرتینویی‌ها در این مدت زمان به سیستم‌های پیشرفته‌تری دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی