ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عنوان محبوب‌ترین برند خودرویی در بین زنان به کمپانی آمریکایی بیوک رسید

نتایج تحقیق موسسه IHS Markit نشان می‌دهد بیوک تنها خودروساز دیترویتی است که بخش اعظمی از مشتریان آن را بانوان تشکیل می‌دهند. آنطور که نشریه Detroit Free Press  با استناد به داده‌های این موسسه گزارش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

نتایج تحقیق موسسه IHS Markit نشان می‌دهد بیوک تنها خودروساز دیترویتی است که بخش اعظمی از مشتریان آن را بانوان تشکیل می‌دهند. آنطور که نشریه Detroit Free Press  با استناد به داده‌های این موسسه گزارش کرده، 56.1 درصد از خریداران محصولات این برند آمریکایی از بین بانوان هستند.

مثل سایر خودروسازان، این برند اصیل آمریکایی نیز به خاطر کرونا سال سختی را پشت سر گذاشته و میزان فروش آن 21.4 درصد در مقایسه با سال 2019 افت کرده است.

پس از بیوک میتسوبیشی با 54 درصد در رتبه دوم قرار دارد و مینی با 53 درصد در رتبه سوم ایستاده است. این رقم برای نیسان، هیوندای و کیا نیز 52 درصد محاسبه شده است.

اما برگردیم به سراغ بیوک، راز پرفروش بودن این برند در بین زنان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت چند سالی است که در کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت بیشتر بر بانوان تمرکز می‌شود. مساله دیگر اینکه بانوان در فرایندهای طراحی محصولات این کمپانی نقش بسیار پررنگی دارند.

ساندیا جکسون (Sandya Jackson) یکی از زنان شاغل در دپارتمان طراحی بیوک است که نقش مدیریت طراحی نشان‌دهنده‌های پشت فرمان کراس‌اوور جدید Envision را بر عهده داشته؛ در کنار این، زیرآرنجی مجهز به دو درپوش این خودرو نیز توسط خانم جکسون طراحی شده و علاوه‌بر محصولات بیوک، در مدل‌های مختلف سایر برندهای جنرال موتورز نیز به کار گرفته می‌شود.

محبوب‌ترین برند خودرویی در بین زنان

جالب اینکه در تحقیق انجام شده توسط Kelley Blue Book، زنان نسبت به وجود چنین قابلیت‌های کاربردی در خودروها بسیار ابراز خشنودی کرده‌اند. از دید آنها فاکتورهای دیگری مثل ایمنی، راحتی، قابل اعتماد بودن و قیمت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در مقابل مردان هم هنگام خرید خودرو، پارامترهایی مثل طراحی خارجی، تکنولوژی، جان سختی و مواردی از این دست را در اولویت قرار می‌دهند.

یکی از مدیران ارشد IHS Markit در اظهارنظری جالب گفته از دید خودروسازان زنان در خرید خودرو همواره وابسته به مردان بوده‌اند، اما این مساله از سال 2020 به این طرف تغییر پیدا کرده است.

از میان دیگر برندهای جنرال موتورز باید گفت 43.9 درصد از مشتریان کادیلاک از میان بانوان هستند. شورولت با 36 درصد و جی‌ام‌سی با 29 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بد نیست اشاره کنیم به طور میانگین، 43 درصد از تولیدات خودروسازان توسط بانوان خریداری می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی