ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان نسل جدید نیسان آلتیما در پی نقص جدی مکانیزم فرمان

نیسان برای تعدادی از آلتیماهای تولیدی مدل 2021-2020 در ایالات متحده فراخوان صادر کرد. علت این فراخوان وجود نقص جدی در سیستم فرمان و از دست رفتن کنترل خودرو اعلام شده است. به گفته نیسان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

نیسان برای تعدادی از آلتیماهای تولیدی مدل 2021-2020 در ایالات متحده فراخوان صادر کرد. علت این فراخوان وجود نقص جدی در سیستم فرمان و از دست رفتن کنترل خودرو اعلام شده است. به گفته نیسان احتمال نقص 1 درصد بوده و 2,407 خودرو مشمول این فراخوان می‌شود. این مدل‌ها بین 8 ژوئن 2020 و 25 ژانویه 2021 از خط تولید کارخانه کنتون خارج شده‌اند.

نقص مذکور با سیبک فرمان آلتیما در ارتباط است. ظاهرا در طول فرایند مونتاژ برخی مدل‌ها، سیبک‌ها به خوبی در جای خود محکم نشده و بسته به میزان شل بودن، این احتمال وجود دارد که از جای خود خارج شوند. لرزش فرمان اصلی‌ترین نشانه این مشکل است.

بدیهی است در صورت جدا شدن سیبک از سگدست، ارتباط فرمان با چرخ‌ها قطع شده و راننده اختیاری در هدایت خودرو نخواهد داشت؛ این امر نیز طبیعتا افزایش خطر تصادف را در پی دارد.

ظاهرا نیسان اواخر امسال از طریق گزارش یکی از نمایندگی‌های خود نسبت به وجود چنین مشکلی آگاهی پیدا کرده است. پس از دریافت این گزارش، نیسان تحقیقات خود را آغاز کرده و به این نتیجه رسید که مدل‌های تولیدی را از بقیه جدا نموده و برای مدل‌های فروخته شده فراخوان صادر کند.

طبق روال مرسوم، به دارندگان مدل‌های مشمول اطلاع‌رسانی شده و از آنها برای حضور در نمایندگی جهت رفع عیب دعوت به عمل خواهد آمد. تکنسین‌های نیسان موظف هستند سیبک‌های راست و چپ را به دقت بازرسی نموده و در صورت نیاز آنها را در جای خود محکم کنند. چنانچه قطعه موجود از کار افتاده باشد، نمونه جدید به طور رایگان و بدون هیچ هزینه اضافی جایگزین خواهد شد.

نیسان اطلاع‌رسانی به مشتریان را از 31 مارس آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود روند اجرای فراخوان هم از همین تاریخ شروع شود. به منظور اینکه دارندگان آلتیماهای مدل 2020 و 2021 از شرایط خودروی خود مطلع شوند، نیسان یک خط تلفن اختصاصی در نظر گرفته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی