ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن بر می‌خیزد؛ مدل‌های جدید بنتلی بنتایگا هیبرید و بوگاتی شیرون در راهند

فولکس واگن در کنفرانس سالانه خود که اخیرا به صورت ویدیویی برگزار شد، سندی 371 صفحه‌ای از آنچه که پندمی ویروس کرونا بر این شرکت در سال 2020 اثر گذاشته بود و ترسیم چشم انداز ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

فولکس واگن در کنفرانس سالانه خود که اخیرا به صورت ویدیویی برگزار شد، سندی 371 صفحه‌ای از آنچه که پندمی ویروس کرونا بر این شرکت در سال 2020 اثر گذاشته بود و ترسیم چشم انداز آینده این شرکت، منتشر کرد. در جرئیات این سند که به صورت فایل PDF منتشر شده، خبر از عرضه محصولات جدید در بازه زمانی الان تا پایان سال 2021 داده شده‌است.

Volkswagen-ID_Roomzz_Concept-2019 (6)

برند VW به عنوان هسته مرکزی گروه فولکس واگن، به زودی خودرو تمام الکتریکی ID.5 را همراه با یک SUV کوپه کامپکت، رونمایی می‌کند. عرضه این خودرو که بر روی پلت فرم MQB بنا شده، قبلا هم برای سال 2021 وعده داده شده بود. تولید آن در منطقه پامپلونا در اسپانیا انجام خواهد گرفت. محصولات دیگری همچون ID.4 Crozz، ID4 X و نسخه سه ردیف صندلی ID.6 هم تا پایان امسال به بازار چین می‌رسند. در حالی که موعد مقرر برای استارت تولید بومی تیگوان در هند هم فرا رسیده‌است.

عرضه تائوس در آمریکای شمالی و جنوبی و تارک در روسیه هم در دستور کار این گروه خودروسازی است. به سراغ اشکودا که می‌رویم، فابیا را در حال تغییر نسل می‌یابیم! اما در همین حال، کودیاک در حال تجربه فیس لیفت میان دوره‌ای است. کراس اوور کوچک و اقتصادی کوشاق هم تنها چند روز تا رونمایی رسمی برای بازار هند فاصله دارد. هر چند در سند منتشر شده، نامی از آن دیده نمی‌شود، اما انیاک هم که یک SUV الکتریکی است، انتظار می‌رود که با فرم بدنه کوپه GT در آینده به سبد محصولات اشکودا اضافه می‌شود.

از آن طرف، بنتلی برنامه معرفی نسخه پلاگین هیبرید بنتایگا را در نظر دارد. در حالی که احتمالا نسخه‌های تمام الکتریکی از کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور هم روانه بازار می‌شوند. اما امسال برای لامبورگینی، سال پر کاری به حساب نمی‌آید. به جز مدل هوراکان STO که پیش‌تر رونمایی شد، برنامه جدیدی برای گاو خشمگین ایتالیا در سند کاری 2021 فولکس واگن، تعریف نشده‌است.

پورشه ۹۱۱

پورشه بر خلاف لامبو، امسال بسیار پر مشغله است. آنها می‌خواهند تایکان کراس توریزمو را به بازار بفرستند. همچنین یک به روز رسانی اساسی هم برای ماکان تعریف کرده اند. البته که احتمالا نسل بعدی ماکان به طور کامل الکتریکی می‌شود! علاوه بر این، مدل‌های اسپرت جدید هم به خانواده 911 اضافه می‌گردند و به احتمال فراوان، نسخه سافاری مهم‌ترین مدل در میان آنهاست.

در آئودی، سدان الکتریکی E-Tron GT که به تازگی معرفی شده، در کنار مدل‌های جدید دیگر همچون Q4-E-Tron، Q5 Sportback و نسخه PHEV از Q5، به خطوط تولید می‌پیوندند. اما در سند چشم انداز 2021 فولکس واگن، خبری از عرضه مدل Q5 E-Tron به گوش نمی‌رسد. خودرویی که قرار است اساس و پایه ساخت نسل بعدی پورشه ماکان هم باشد.

در پایان متن، به بهترین زیر مجموعه گروه فولکس واگن می‌رسیم. بوگاتی امسال در حال برنامه ریزی برای معرفی نسخه‌ای جدید از شیرون است. هر چند هویت آن هنوز فاش نشده، اما سوپر اسپرت ساز ساکن در مولشیم فرانسه مدعی است که این هایپر کار جدید، رکوردهای سرعت قبلی را جابجا می‌کند.

احتمالا بوگاتی در این خودرو، بر روی چیز دیگری به جز پیشرانه 16 سیلندر تمرکز کرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این محصول، به شکل یک رودستر جدید و در قالب نسخه بدون سقف شیرون معرفی می‌شود یا اینکه کلا بوگاتی برنامه‌ای برای رونمایی از یک هایپر کار فاقد سقف ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی