ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی ۲۰۲۰ شیائومی منتشر شد: رشد چشمگیر درآمد و سود

شیائومی در سال گذشته میلادی فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه کرد و حالا طبق گزارش مالی این کمپانی برای ۲۰۲۰، سود آن رشد بیش از ۲۸ درصدی داشته است. چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

شیائومی در سال گذشته میلادی فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه کرد و حالا طبق گزارش مالی این کمپانی برای ۲۰۲۰، سود آن رشد بیش از ۲۸ درصدی داشته است.

چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۹.۴ درصدی درآمد مواجه شدند و توانستند ۳۷.۷ میلیارد دلار درآمد داشته باشند. در همین سال، سود آن‌ها با رشد ۲۸.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹، به ۵.۶ میلیارد دلار رسید.

گوشی‌های هوشمند نقش بزرگی در چنین عملکردی داشته‌اند. این کمپانی سال گذشته میلادی موفق به فروش نزدیک به ۱۰ میلیون گوشی پریمیوم یا موبایل‌های با قیمت بالاتر از ۴۶۰ دلار شده است. اگرچه در این گزارش اشاره‌ای به میزان فروش گوشی‌های اقتصادی ردمی نشده، اما با توجه به افزایش چشمگیر درآمد و سود، خریداران زیادی داشته‌اند.

حضور گسترده‌تر در بازار جهانی و همچنین معرفی لوازم خانگی بیشتر در ۲۰۲۰، از دیگر دلایل عملکرد مناسبی چینی‌ها محسوب می‌شوند. درآمد این کمپانی در بازار خارج از چین رشد ۳۴.۱ درصدی را تجربه کرده و این شرکت توانسته در بازار تلویزیون چین سلطه داشته باشد. شیائومی همچنین در بازار جهانی یکی از پنج فروشنده بزرگ تلویزیون محسوب می‌شود.

شیائومی می ۱۱

اگرچه شیائومی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و همچنین محصولات محبوب و البته جذابی زیادی وارد بازار کرده، اما یکی از دلایل اصلی موفقیت اخیرش، تحریم هواوی از سوی ایالات متحده آمریکا است.

هواوی که سال ۲۰۲۰ را با سهم ۴۱ درصدی در بازار چین شروع کرد، در پایان سال تنها ۳۰ درصد سهم داشت. در مقابل سهم شیائومی با رشد ۲ درصدی به ۱۳ درصد رسید که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. کمپانی‌های چینی بزرگ مانند اوپو و ویوو نتوانستند عملکرد چندان درخشانی در بازار چین در ۲۰۲۰ داشته باشند.

در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی درباره عملکرد این کمپانی در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد، با این حال انتظار می‌رود افزایش سهم آن در بازار ادامه داشته باشد. شیائومی چندین هفته پیش از گوشی می ۱۱ برای چین و بازار جهانی رونمایی کرد و هفته آینده در کنار مدل اولترا و پرو این پرچمدار، پس از مدت‌ها گوشی جدید سری می میکس را هم معرفی می‌کند تا حضور قدرتمندتری در بازار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی