ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی الکتریکی شیائومی
تکنولوژی

شیائومی احتمالا قصد همکاری با گریت وال برای تولید خودروی الکتریکی را دارد

بازار خودرو‌های الکتریکی سال به سال داغ‌تر می‌شود و به مرور شاهد حضور نام‌های جدیدی در این حوزه هستیم. این بار شیائومی که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود قصد دارد با ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بازار خودرو‌های الکتریکی سال به سال داغ‌تر می‌شود و به مرور شاهد حضور نام‌های جدیدی در این حوزه هستیم. این بار شیائومی که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود قصد دارد با برند خود به بازار تولید خودروهای الکتریکی وارد شود.

بر اساس گزارش‌ها، سه منبع مختلف که نامی از آنها برده نشده این موضوع را تایید کرده‌اند. شیائومی قصد دارد از کارخانه‌های کمپانی چینی گریت وال موتور برای تولید خودروی خود تحت برند شیائومی بهره ببرد. شیائومی همچنین برنامه دارد خودروهای خود را به بازار انبوه عرضه کند. این استراتژی مشابه همان روندی است که برای سایر محصولات الکترونیکی خود هم پیش گرفته است. به گفته یکی از افراد آگاه، «لی جون» مدیر اجرایی شیائومی باور دارد که تخصص این شرکت در تولید سخت‌افزار به شتاب بخشی به طراحی و تولید خودروی الکتریکی این شرکت کمک می‌کند.

شیائومی
توضیح: تصویر تزئینی است.

به دنبال انتشار خبر تولید خودرو، ارزش سهام شیائومی به میزان ۹ درصد رشد کرد. ارزش سهام گریت وال در هنگ کنگ هم ۱۵ درصد افزاش یافت و در بورس شانگهای به حداکثر افزایش روزانه ارزش یعنی ۱۰ درصد رسید. البته باید اشاره کرد که به گفته یک منبع آگاه، گریت وال تاکنون خدمات تولید برای شرکتی دیگر را ارائه نداده است.

شیائومی در حال حاضر سومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است و بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار IDC سهمی ۱۱.۲ درصدی از بازار را در اختیار دارد. با این حال در دی ماه خبری مبنی بر اضافه شدن این کمپانی به لیست سیاه شرکت‌های نظامی احتمالا کاهش سهم شرکت از بازار موبایل‌ها را به همراه داشته است. البته چندی قبل یک قاضی فدرال آمریکا به طور موقت مانع از اجرای تحریم‌های وزارت دفاع آمریکا علیه شیائومی شد.

شیائومی هنوز پاسخی به موضوع تولید خودروی برقی نداده اما انتظار می‌رود خبر رسمی همکاری با گریت وال در هفته آتی رسانه‌ای شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی