ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت گوشی‌های شیائومی احتمالا به دلیل بحران جهانی کمبود چیپ تغییر می‌کند

«وانگ شیانگ» یکی از مدیران ارشد شرکت شیائومی به تازگی اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه‌های موجود در بازار جهانی، گوشی‌های این شرکت ممکن است در آینده با افزایش قیمت روبه‌رو شوند. در حال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

«وانگ شیانگ» یکی از مدیران ارشد شرکت شیائومی به تازگی اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه‌های موجود در بازار جهانی، گوشی‌های این شرکت ممکن است در آینده با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌ در سراسر جهان با کمبود تراشه روبرو هستند. بحران کمبود چیپ، برای تمام محصولات از جمله گوشی‌های موبایل، رایانه‌ها، کنسول‌های بازی و حتی اتومبیل‌ها حس می‌شود. به همین دلیل تهیه کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ۵ یا پردازنده‌های گرافیکی جدید بسیار دشوار شده است. حال به نظر می‌رسد این موضوع در ادامه روی قیمت گوشی‌های موبایل هم تاثیرگذار باشد.

شیانگ در جلسه مربوط به درآمد سه ماهه چهارم شرکت خود اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه‌های موردنیاز، ممکن است گوشی‌های تولید شده توسط آن‌ها با افزایش هزینه‌های تولید روبرو شود و این احتمال وجود دارد که افزایش هزینه تولید در آینده منجر به افزایش قیمت چندین گوشی شود. با این وجود شیانگ ضمن اعلام این موضوع، تاکید کرد که آن‌ها همچنان به دنبال راه‌هایی برای بهیه‌سازی فرآیند‌های مربوط به تولید خود هستند تا محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی عرضه کنند. او در این رابطه توضیح داد:

«ما همچنان به بهینه‌سازی‌ هزینه‌‌های سخت‌افزاری محصولات خود ادامه خواهیم داد. صادقانه بگویم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین قیمت ممکن را به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم اما گاهی اوقات، ممکن است مجبور شویم بخشی از افزایش هزینه‌های تولید در موارد مختلف را به مصرف‌کنندگان منتقل کنیم.»

گوشی‌های شیائومی علی رغم عدم حضور در بازار ایالات متحده، با وجود اینکه از برخی ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار بزرگ سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ بهره می‌برند و همچنین به دلیل قیمت مناسب، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. البته قیمت این گوشی‌ها در طول سال‌ها افزایش پیدا کرده اما گوشی‌های سری «می» و «ردمی» بطور قابل توجهی همچنان از سایر همتایان خود ارزان‌تر هستند. با این وجود قیمت مناسب این گوشی‌ها ممکن است برای همیشه ماندگار نباشد و به دلیل کمبود جهانی تراشه گوشی‌های شیائومی در ادامه افزایش قیمت داشته باشند.

چند ماه قبل، برخی دولت‌ها برای بهبود روند تولید این تراشه‌ها گام‌هایی برداشتند اما با توجه به اینکه تولیدکنندگان گوشی همچنان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کنند، به نظر نمی‎‌رسد نتایج مطلوبی حاصل شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kia
    Kia | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    خب مشخص شد تحریم شیاومی هم واقعیت داره. اهل فن از این خبر خیلی چیزا دستگیرشون میشه

  • noisymind
    noisymind | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    خب به سلامتی، بعد از عقبگرد ایرانی ها به خاطر قیمت دلار، از گوشی آمریکایی اپل و سامسونگ که باعث روی آوردن به گوشی های چینی هوآوی و شیامی شد، این بار هم باز ایرانی ها مجبورن باز دوباره خودشون رو قانع کنن و یک پله دیگه عقب برن و معلوم نیست باز دنبال کدوم برند برن!!!

مطالب پیشنهادی