ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ می‌گوید ترامپ مسئول حمله به کنگره است نه فیسبوک

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک در جلسه استماع خود با کمیته تجارت و انرژی کنگره ضمن حمایت از فیسبوک، رئیس جمهور سابق آمریکا را مسئول حملات برنامه‌ریزی شده به ساختمان کنگره در شهر واشنگتن دانست. «شریل سندبرگ» مدیر ارشد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک در جلسه استماع خود با کمیته تجارت و انرژی کنگره ضمن حمایت از فیسبوک، رئیس جمهور سابق آمریکا را مسئول حملات برنامه‌ریزی شده به ساختمان کنگره در شهر واشنگتن دانست.

«شریل سندبرگ» مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک، شش روز پس از حمله به کنگره ایالات متحده، در مصاحبه‌ای نقش این شرکت را در حوادث به وجود آمده که منجر به کشته شدن پنج نفر شد را رد کرد. حالا در جلسه استماع روز پنجشنبه با کمیته تجارت و انرژی کنگره، قانون‌گذاران با ادعاهای سندبرگ مخالفت کردند اما از طرفی فیسبوک هم جواب مناسبی ارائه نکرد.

زاکربرگ در بیانیه‌های آغازین خود عنوان کرد که فیسبوک برای محافظت از انتخابات ایالات متحده وظیفه خود را انجام داده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق را مسئول به وجود آمدن این اتفاقات دانست. زاکربرگ عنوان کرد: «من معتقدم که رئیس جمهور سابق باید مسئول سخنان خود باشد و افرادی که قانون را زیر پا گذاشتند باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.»

«مایک دویل» نماینده پنسیلوانیا با ارائه این سوال که «شما بر چه اساسی قبول نمی‌کنید فیسبوک نقش اصلی را در جذب، برنامه‌ریزی و اجرای حمله به کنگره داشته است؟» یک بار دیگر زاکربرگ را تحت فشار قرار داد. زاکربرگ در پاسخ به این سوال عنوان کرد:

«من فکر می‌کنم مسئولیت این اتفاق با افرادی است که برای نقض قوانین و ایجاد شورش دست به چنین اقدامی زدند. در مرحله دوم، همچنین با وجود افرادی که این مطالب را منتشر کردند، از جمله رئیس جمهور، دیگران نیز با حرف‌های خود در طول زمان، عنوان کردند که در انتخابات تقلب شده و مردم را به ایجاد این تشکیلات تشویق کردند، من فکر می‌کنم که این افراد هم مسئولیت اصلی آن را بر عهده دارند.»

«جان شاکوسکی» نمایندهٔ حوزه ایلی‌نوی با اشاره به مصاحبه سندبرگ سوال کرد: «آیا شما اعتراف می‌کنید که [به ویژه] گروه‌های فیسبوک در تحریک کردن احساسات افراطی که شاهد آن بودیم و منجر به محاصره عمارت کنگره شد، نقشی داشته‌اند؟» زاکربرگ در پاسخ به این سوال به صورت مبهم عنوان کرد: «مطمئنا برخی محتواها روی سرویس ما وجود داشته و از این لحاظ، من فکر می‌کنم که برای افزایش تاثیر پذیری خدمات خود باید کارهای بیشتری انجام دهیم.»

فارغ از این واقعیت که افراد بسیاری زیادی در گروه‌های فیسبوک از جنبش «جلوگیری از سرقت» حمایت کردند، رهبران شورش برای برقراری ارتباط در روز حمله از فیسبوک استفاده می‌کردند. همچنین بر اساس اسناد رسمی FBI افرادی که سال گذشته برای دستگیر و قتل «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان نقشه کشیده بودند، برای سازماندهی و برقراری ارتباط از فیسبوک استفاده کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    خب درست میگه ...
    اما فیسبوک خودش به حریم خصوصی اعتنایی نمیکه که این یه مشکله.!

  • s.heydar
    s.heydar | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    خود زاکربرگ بدتر از ترامپه

مطالب پیشنهادی