ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نخستین اطلاعات از برند زیکر؛ جیلی وارد بازار خودروهای برقی لوکس می‌شود

خودروساز چینی جیلی که دوران پر سر و صدایی را سپری می‌کند، از ایجاد یک برند لوکس برای ورود به بازار خودروهای برقی لوکس خبر داد. این برند زیکر (Zeekr) نامگذاری شده و محصولات آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

خودروساز چینی جیلی که دوران پر سر و صدایی را سپری می‌کند، از ایجاد یک برند لوکس برای ورود به بازار خودروهای برقی لوکس خبر داد. این برند زیکر (Zeekr) نامگذاری شده و محصولات آن علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش خواهد رسید.

در زمان کنونی اطلاعات بسیار کمی از برند زیکر و مدل‌هایی که قرار است با نشان آن راهی بازار شوند، منتشر شده؛ اما با این حال می‌دانیم اولین خودروی این برند رده‌بالا سه‌ماهه سوم امسال رونمایی می‌شود. در کنار این، زیکر قصد دارد در عرض 5 سال آینده، هر ساله یک خودروی الکتریکی جدید به جمع محصولات خود اضافه کند.

در ابتدا زیکر بر بازار داخل چین تمرکز خواهد کرد، اما در فاز بعدی و در پاسخ به افزایش جهانی تقاضا برای مدل‌های الکتریکی پریمیوم، در سایر بازارها نیز تولیدات خود را عرضه خواهد نمود.

در ساخت محصولات زیکر از پلتفرم تجربه پایدار (Sustainable Experience Architecture) استفاده خواهد شد. این پلتفرم از ساختار بسیار انعطاف‌پذیری برخوردار بوده و می‌توان انواع مدل‌های مختلف حاضر در کلاس A تا کلاس E را بر اساس آن طراحی و تولید کرد. همچنین این پلتفرم با سیستم‌های انتقال قدرت به محور عقب، محور جلو و هر دو محور سازگاری دارد.

آنطور که جیلی تاکید کرده، محصولات زیکر از تکنولوژی باتری، سیستم‌های مدیریت انرژی، تکنولوژی موتور و زنجیره تامین قطعات الکتریکی اختصاصی سود خواهند برد. احتمال می‌رود چنین تصمیمی به خاطر ایجاد تمایز بین مدل‌های لوکس برند زیکر و سایر مدل‌های عادی جیلی گرفته شده است.

به غیر از تکنولوژی‌های اختصاصی، وعده داده شده مدل‌های ساخت زیکر از لحاظ راحتی و عملکرد هم بی‌رقیب خواهند بود. همچنین تمامی اتومبیل‌هایی که نشان این برند را روی خود داشته باشند، به امکان آپدیت از راه دور تجهیز شده و به مرور قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد.

ناگفته نماند جیلی پیش‌تر و در آوریل 2019 برند تمام الکتریکی Geometry را نیز پایه‌گذاری کرده است. این برند بر بازار داخلی تمرکز دارد و چینی‌ها می‌خواهند تا سال 2025 ده مدل برقی را تحت لوگوی آن توسعه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی