ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا با تزریق ۳.۴ میلیون دوز واکسن کرونا، رکورد واکسیناسیون در یک روز را شکست

طبق گفته گروه امداد کووید-۱۹ کاخ سفید، ایالات متحده با تزریق ۳.۴ میلیون دوز واکسن در یک روز رکورد واکسیناسیون جدیدی را به ثبت رساند. طبق ارزیابی‌های مرکز کنترل و پیشگیری ویروس کووید-۱۹ بیش از ۸۹.۵ میلیون نفر از ساکنان ایالات متحده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

طبق گفته گروه امداد کووید-۱۹ کاخ سفید، ایالات متحده با تزریق ۳.۴ میلیون دوز واکسن در یک روز رکورد واکسیناسیون جدیدی را به ثبت رساند.

طبق ارزیابی‌های مرکز کنترل و پیشگیری ویروس کووید-۱۹ بیش از ۸۹.۵ میلیون نفر از ساکنان ایالات متحده حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده و ۴۸.۶ میلیون نفر به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

به طور کلی، ایالت‌هایی مانند ورمونت، داکوتا، آلاسکا و هاوایی که از جمعیت کمتری برخوردار هستند بیشترین میزان واکسن را دریافت می‌کنند. در همین حال، مناطق دور‌افتاده ایالات متحده از جمله ایالات فدرال میکرونزی، پورتوریکو و جزایر ویرجین به همراه آلاباما و جورجیا نسبت به میانگین ملی میزان واکسن بسیار کمتری دریافت می‌کنند.

تاکنون «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به وعده خود مبنی بر تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در ۱۰۰ روز اولیه روی کار آمدن خود عمل کرده است. در این رابطه باید چند نکته مهم را متذکر شد. «درو آرمسترانگ» سردبیر بخش بهداشت و درمان بلومبرگ اخیرا عنوان کرد که انباشته‌ شدن گزارش‌ها می‌تواند باعث افزایش میزان واکسیناسیون برخی ایالت‌ها از جمله تگزاس شود.

همچنین تجزیه و تحلیل داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری ویروس کووید ۱۹ در اوایل ماه جاری نشان می‌دهد که سفید‌پوستان در مقایسه با رنگین‌پوستان تقریبا دو برابر بیشتر دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

از طرفی دیگر در حالی که واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند مانند ایالات متحده به خوبی در حال انجام است، کشورهای فقیر باید منتظر دریافت واکسن باشند. تاخیر و نابرابری‌های به وجود آمده می‌تواند روند پیشروی ویروس همه‌گیر کرونا را به طور قابل توجهی طولانی کند. نقشه واکسیناسیون جهانی ارائه شده از سوی بلومبرگ مشخص می‌کند‌ در حالی که ایالات متحده به صورت روزانه رکوردهای جدیدی برای انجام واکسیناسیون به ثبت می‌رساند بیشتر کشورهای قاره آفریقا از این واکسن محروم هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    مگه کم‌نبود، چی شد اینقدر زیاد اومده

    • realtime
      realtime | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰

      تونستن زدن. نمی تونید نمی زنید

  • patrik
    patrik | ۷ فروردین ۱۴۰۰

    بازم بگین دارن آزمایش میکنن! همه مردم دنیا واکسن بزنن، فرزانه راضی میشه؟
    من میگم نه!

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۷ فروردین ۱۴۰۰

    ولی به پای ما نمی رسن ما انقدر واکسن مازاد داریم که به قول نمایندگان محترم مجلس سیصد و هفتاد دز واکسنم که دریافت کردیم فروختیم به همین کشورای فقیر

مطالب پیشنهادی