ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آکسفورد واکسن بدون سوزن ویروس کووید ۱۹ را بررسی می‌کند

دانشگاه آکسفورد در حال بررسی نسخه اسپری بینی واکسن کووید ۱۹ آکسفورد-آسترازنکا در میان ۳۰ داوطلب جوان و سالم است و پاسخ ایمنی ناشی از آن را ارزیابی خواهد کرد. دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که قصد دارد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

دانشگاه آکسفورد در حال بررسی نسخه اسپری بینی واکسن کووید ۱۹ آکسفورد-آسترازنکا در میان ۳۰ داوطلب جوان و سالم است و پاسخ ایمنی ناشی از آن را ارزیابی خواهد کرد.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که قصد دارد نسخه بینی واکسن کووید ۱۹ را مورد بررسی قرار دهد. از آن‌ جایی که بینی منبع اصلی عفونت ویروس کرونا محسوب می‌شود، این واکسن در مقایسه با نسخه عضلانی خود ممکن است تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. آکسفورد قصد دارد با انجام یک آزمایش روی ۳۰ بزرگسال بین ۱۸ تا ۴۰ سال در یک دوره چهار ماهه، این واکسن را مورد بررسی قرار دهد.

دانشمندان با انجام این پژوهش که از واکسن تجویز شده ChAdOx1 استفاده می‌کند، قصد دارند متوجه شوند که چه نوع پاسخ ایمنی عفونت‌های بینی را تحریک می‌کند. آن‌ها به همین ترتیب علائم هر گونه عوارض جانبی یا موارد ایمنی دیگری که ممکن است از تزریق بینی ناشی شود را کنترل خواهند کرد.

به گفته دانشگاه، شرکت‌کنندگان در این مطالعه از بین اعضای آکسفورد انتخاب خواهند شد و پیش از چند ماه فاز اول این آزمایش را به پایان خواهند رساند. درست مانند سایر واکسیناسیون‌های بینی، این روش با استفاده از یک دستگاه اسپری بینی انجام می‌شود. محقق اصلی این تحقیق، پروفسور «آدریان هیل» توضیح می‌دهد:

«این یک رویکرد جدید و هیجان‌انگیز برای واکسن کووید ۱۹ محسوب می‌شود که نه تنها از پیشروی بیماری جلوگیری می‌کند بلکه روی عفونت‌های بدون علامت هم تاثیر زیادی خواهد داشت و از این طریق به کاهش انتقال آن در بین افراد کمک می‌کند.»

محققان خاطرنشان می‌کنند که وجود گزینه واکسن بینی ممکن است شرایط ویژه‌ای را برای بسیاری از افراد به وجود بیاورد. در واقع از آن‌ جایی که در این روش واکسیناسیون از سوزن استفاده نمی‌شود، ممکن است بسیاری از افرادی که نسبت به واکسن و سوزن فوبیا و ترس دارند با خیال راحت نسبت به واکسینه شدن خود اقدام کنند. هنوز مشخص نیست که مرحله دوم آزمایش واکسن بینی چه زمانی شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی