ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آتش‌سوزی کلکسیون خودرو ۲۰ میلیون دلاری در انگلستان

یکی از اخبار بشدت تلخ و غم انگیزی که اخیرا در بین دوست داران صنعت خودروسازی دست به دست شده است خبر آتش‌سوزی کلکسیون خودرو 20 میلیون دلاری در انگلستان است. در این حادثه تمامی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

یکی از اخبار بشدت تلخ و غم انگیزی که اخیرا در بین دوست داران صنعت خودروسازی دست به دست شده است خبر آتش‌سوزی کلکسیون خودرو 20 میلیون دلاری در انگلستان است. در این حادثه تمامی خودروهای ارزشمند این کلکسیون تبدیل به خاکستر شده اند.

آتش‌سوزی کلکسیون خودرو

پیش از این ادعا شده بود که این کلکسیون متعلق به یک فروشنده قدیمی اتومبیل های کلاسیک است که در این مکان بیش از 80 اتومبیل خاص و استثنایی نگهداری می کند.

با توجه به تصاویر منتشر شده در میان وسایل نقلیه قابل شناسایی یک دستگاه فراری لفراری، فراری 400i و جگوار E-Tpe به چشم می خورد. بخشی از این کلکسیون موتورسیکلت‌های کلاسیکی بوده‌اند که از هر کدام از آنها تنها یک دستگاه در سرتاسر دنیا وجود داشته است.

طبق اعلام پلیس این آتش سوزی به احتمال بسیار زیاد عمدی بوده است.

این اتفاق در ماه های پایانی سال 2020 اتفاق افتاده اما به تازگی عکس هایی از آن منتشر شده ‌است.

در اوایل سال جاری میلادی نیز یک کلکسیون حاوی بیش از 200 دستگاه موتورسیکلت آتش گرفت. این کلکسیون در کشور اتریش قرار داشته و توسط دو برادر کار آفرین جمع آوری شده بود.

از دیگر خودروهایی که در این آتش سوزی از دست رفته است می‌توان به: آستون مارتین AMV12S، آستون مارتین زاگاتو، بی ام و M2، فیات 695 Biposto، فراری 250 GTE، فراری 355 Fiorano Handling Pack، فراری 360 Spider، فراری 599 GTO، فراری F12tdf، فراری GTC4 Lusso، فراری پیستا، فراری 812SF، لامبورگینی تراکتور، لکسوس LFA، مک لارن 650S، مک لارن 675LT، مک لارن سنا، پورشه 991 Endurance Cup، پورشه CGT و...اشاره کرد. همچنین در این کلکسیون به چندین دستگاه بوگاتی ارزشمند اشاره شده است اما در تصاویر منتشر شده خبری از این خودروها نیست بنابراین نمی‌توان وجود این خودروها در کلکسیون مذکور را تایید کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده حال مالک این کلکسیون از نظر روحی چندان مساعد نیست. البته که این موضوع کاملا قابل پیش بینی بود. تصاویر منتشر شده دل هر خودرو دوستی را آزرده خاطر می‌کند چه برسد به مالک چنین کلکسیون ارزشمندی که احتمالا جمع آوری آن ثمره تلاش و کار چندین نسل بوده ‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی