ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک تاماهاوک
تکنولوژی

چراغ سبز آمریکا به تولید موشک کروز تاماهاوک جدید با قابلیت ردیابی هدف‌های دریایی متحرک [تماشا کنید]

نیروی دریایی ایالات متحده به شرکت دفاعی و موشکی Raytheon برای تولید جدیدترین نسل موشک کروز کهنه‌کار تاماهاوک چراغ سبز نشان داده است. با این که چندین دهه از زمان اولین ورود به خدمت موشک تاماهاوک ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نیروی دریایی ایالات متحده به شرکت دفاعی و موشکی Raytheon برای تولید جدیدترین نسل موشک کروز کهنه‌کار تاماهاوک چراغ سبز نشان داده است.

با این که چندین دهه از زمان اولین ورود به خدمت موشک تاماهاوک در زمان جنگ سرد می‌گذرد اما این موشک کروز یکی از قدرتمند‌ترین تسلیحات متعارف ایالات متحده است. ایده ساخت تاماهاوک اولین بار در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یک موشک با قابلیت پرتاب از زمین، با دقت بسیار بالا، به صورت ماژولار و با امکان حمل تسلیحات متعارف یا اتمی مطرح شد. این موشک با سرعت زیر صوت ۸۹۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند اما می‌تواند از روی کشتی، زیردریایی، زمین یا هواپیما پرتاب شود. علاوه بر این امکان پیمایش مسافت ۱۶۰۰ کیلومتر را دارد و با توجه به این که در ارتفاع پایین پرواز می‌کند بسیار پنهان کار است و معمولا پس از برخورد به سوژه نشانه‌های حضور خود را بروز می‌دهد.

تاماهاوک از زمان اولین ورود به خدمت در سال ۱۹۸۳ پیشرفت‌های متعددی را تجربه کرده است. به عنوان مثال سیستم مسیریابی پیشرفته بهبود یافته و امکان تعیین زمان رسیدن به هدف از پیش تنظیم شده مجهز شده است. همچنین طراحی موتور جت آن به گونه‌ای بهبود داده شده که روزی امکان تولید مدل مافوق صوت آن هم وجود داشته باشد. این موشک از ابتدا تاکنون به تعداد ۲۳۰۰ بار پرتاب شده است.

گونه Block V موشک تاماهاوک قرار است از سال آینده میلادی قابل استفاده باشد و تا ۱۵ سال دیگر هم در خدمت باقی بماند. این گونه جدید تنها در اختیار نیروی دریایی ایالات متحده و نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا خواهد بود. نسخه‌های هسته‌ای موشک تاماهاوک هم از مدت‌ها قبل بازنشسته شده‌اند. قابلیت‌های بهبود یافته بلوک ۵ شامل یک سیستم جستجوی چند حالته است که به آن امکان قفل کردن روی هدف‌های دریایی متحرک را می‌دهد. این مدل همچنین به سر جنگی موثرتر مجهز شده است.

موشک تاماهاوک بلوک ۵ آزمایش‌های خود را در ماه دسامبر ۲۰۲۰ سپری کرد. تمامی مدل‌های بلوک ۴ به مدل‌های جدید به روز می‌شوند و مدل‌های بلوک ۳ هم از رده خارج خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Chapdast
    Chapdast | ۹ فروردین ۱۴۰۰

    یکی از اهداف اصلیش قایق های تندروی سپاهه

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۹ فروردین ۱۴۰۰

    این ها را مگه چند تا به سوریه شلیک نکردن بعدم مشخص شد پدافند بیشترش را ساقط کرد
    تازه خیلی هم گرون هستند گویا ....

    • آریا
      آریا | ۹ فروردین ۱۴۰۰

      پدافند سوریه یک شوخی بیش نیست. اسراییل با 280 باز حمله موفق نشون داد اون اسباب بازی ها فقط به درد تمرین خلبانان برای هدف گیری میخورند تا دفاع ?

  • molavy
    molavy | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    آفرین آمریکا
    جهان باید پر بشه از بمب های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای

  • Reza12022
    Reza12022 | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    این چیه دیگه

مطالب پیشنهادی