ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا خرید تسلا با بیت کوین فکر خوبی نیست؟

تسلا اخیراً اعلام کرده که مشتریان می‌توانند با بیت کوین اتومبیل‌های این شرکت را بخرند. اما این تصمیم چقدر به نفع مشتری است؟ در ادامه دو دلیل ذکر شده که نشان می‌دهند خرید تسلا با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

تسلا اخیراً اعلام کرده که مشتریان می‌توانند با بیت کوین اتومبیل‌های این شرکت را بخرند. اما این تصمیم چقدر به نفع مشتری است؟ در ادامه دو دلیل ذکر شده که نشان می‌دهند خرید تسلا با بیت کوین فکر چندان خوبی نیست.

ایلان ماسک چهار روز قبل در توییتر اعلام کرد که «مردم حالا می‌توانند با بیت کوین تسلا بخرند.» بدین ترتیب تسلا به یکی از اولین شرکت‌های بزرگ دنیا تبدیل شد که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک گزینه پرداخت برای محصولاتش می‌پذیرد.

مدیرعامل تسلا در حالی این خبر را اعلام کرد که تقریباً دو ماه قبل تسلا از خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خبر داده بود. ماسک می‌گوید تسلا بیت کوین‌های دریافتی را به پول بی‌پشتوانه (فیات) تبدیل نمی‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که ماسک به افزایش سرسام آور ارزش این ارز دیجیتال در طولانی مدت امیدوار است. افزایش ارزش بیت کوین می‌تواند سرمایه تسلا را چندین برابر کند.

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، خرید تسلا با بیت کوین به دو دلیل احتمالاً فکر خوبی نیست. دلیل نخست اینکه مشتری باید رقمی چشمگیر را به عنوان مالیات بپردازد، به ویژه اگر پای مقدار زیادی سود تحقق نیافته (Unrealized gain) در میان باشد. برای فروش بیت کوین مثل فروش سهام باید مالیات قابل توجهی پرداخت کرد.

Cathie Wood از شرکت سرمایه گذاری Ark Invest به سرمایه گذارهایی که سود تحقق نیافته بالایی کسب کرده‌اند توصیه می‌کند تا ارزهای دیجیتال خود را تا زمان معرفی قوانین مالیاتی جدید توسط خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) نفروشند. به گفته او اگر IRS بیت کوین را به جای یک دارایی، به عنوان پول رایج (Currency) به رسمیت بشناسد، آنوقت میزان مالیات به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

دلیل دوم، اگر مشتری تصمیم بگیرد اتومبیل خریداری شده با بیت کوین را پس بدهد، تسلا حق بازپرداخت مبلغ در قالب پول نقد به ارزش خودروی خریداری شده را دارد. این یعنی اگر پس از خرید اتومبیل ارزش بیت کوین افزایش یابد، سود آن برای مشتری محاسبه نخواهد شد.

همچنین در صورت کاهش ارزش بیت کوین، تسلا این حق را دارد تا همان مبلغ پرداخت شده در لحظه خرید را به مشتری پس دهد. علاوه بر این، اگر ارزش بیت کوین در لحظه خرید کمی بیشتر از قیمت خودرو باشد، تسلا حق بازنگرداندن هزینه اضافی را دارد. دلیل این تصمیم، نوسان بالای ارزش بیت کوین است که در برخی روزها منفی یا مثبت ۱۰ درصد تغییر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۹ فروردین ۱۴۰۰

    واقعا در دوران کرونا اتفاقات تلخ زیادی افتاده که یکی از اونا اینه که گوشی تو دست بچه های ۱۲ ۱۳ ساله زیاد شده و آثار قابل دیدنه

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    هی میگم این ایلان ماسک شارلاتانه گوش نمیدید تا همه از ایده های بی نتیجه اش ضربه نخورن ول کن نیست متاسفانه مثل خیلی مسائل دیگه آمریکا مدتی بزرگسازی میکنه و پول به جیب میزنه بعدشم ول میکنه

    • مممممم
      مممممم | ۹ فروردین ۱۴۰۰

      ? ? ? بورو بچه جان پای درس مشقت

    • mahdi
      mahdi | ۹ فروردین ۱۴۰۰

      واقعا در دوران کرونا اتفاقات تلخ زیادی افتاده که یکی از اونا اینه که گوشی تو دست بچه های ۱۲ ۱۳ ساله زیاد شده و آثار قابل دیدنه

مطالب پیشنهادی