ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین فارم ماینینگ بیت‌کوین با انرژی کاملاً پاک احداث می‌شود

شرکت Argo Blockchain از برنامه‌های خود برای احداث اولین فارم ماینینگ بیت کوین با انرژی کاملاً پاک در دنیا خبر داد. به گزارش Bitcoinist، یکی از انتقاداتی که از بیت کوین می‌شود، مصرف برق سرسام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

شرکت Argo Blockchain از برنامه‌های خود برای احداث اولین فارم ماینینگ بیت کوین با انرژی کاملاً پاک در دنیا خبر داد.

به گزارش Bitcoinist، یکی از انتقاداتی که از بیت کوین می‌شود، مصرف برق سرسام آور آن است. منتقدین سال هاست بلعیده شدن برق توسط سیستم‌های ماینینگ را به باد انتقاد گرفته‌اند. با بالا رفتن ارزش بیت کوین، مصرف برق نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، چون بالا رفتن ارزش بیت کوین استخراج آن را سودمندتر کرده و ماینرها را به توسعه سیستم‌های ماینینگ تشویق می‌کند.

بر اساس آمارهای دانشگاه کمبریج، ماینرهای بیت کوین در دنیا در حال حاضر حدود ۱۳۸.۷ تراوات برق مصرف می‌کنند که نزدیک به ۰.۵ درصد مصرف برق جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. از ماه مارس سال گذشته میلادی تاکنون، ارزش بیت کوین حدوداً ۹ برابر شده و تخمین زده می‌شود که مصرف سالانه برق نیز ۲۰۰ درصد بیشتر شده باشد.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین اخیراً به رکورد ۶۱ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده، پیش‌بینی می‌شود مصرف برق سالانه استخراج آن از مصرف برق کشورهای توسعه یافته مثل سوئد، سوییس و فنلاند بیشتر شود.

هدر رفت انرژی توسط بیت کوین سبب شده تا دولت‌ها و چهره‌های شاخص مثل بیل گیتس با وجود مهاجرت کشورها به سمت دیجیتالی شدن، کاربرد و ضرورت ارزهای دیجیتال را زیر سوال ببرند. کشورها به دنبال معرفی قوانین سختگیرانه برای صنعت رمزارز هستند و باید چاره‌ای برای مشکل مصرف برق شبکه بیت کوین اندیشید.

شرکت Argo Blockchain و کمپانی DMG Blockchain Solutions می‌خواهند برق سیستم‌های ماینینگ خود را از انرژی برق‌آبی تامین کنند که جزو منابع تجدیدپذیر محسوب می‌شود. مدیرعامل Argo Blockchain در بیانیه‌ای به نیاز صنعت ماینینگ به پیدا کردن یک راهکار پایا (Sustainable) اشاره و ابزار امیدواری کرد که شرکت‌های دیگر نیز در مسیر این کمپانی گام برداشته و راهکاری برای مبارزه با گرمایش جهانی بیندیشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی