ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دقیق‌ترین تصویر از یک سیاه چاله منتشر شد

دانشمندان دقیق‌ترین تصویر از یک سیاه چاله تا به امروز را منتشر کردند. این تصویر، خطوط مارپیچی نیروهای مغناطیسی مرموز سیاه چاله را نمایش داده و اطلاعاتی بی‌سابقه از چگونگی رفتار این هیولای کیهانی بدست ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

دانشمندان دقیق‌ترین تصویر از یک سیاه چاله تا به امروز را منتشر کردند. این تصویر، خطوط مارپیچی نیروهای مغناطیسی مرموز سیاه چاله را نمایش داده و اطلاعاتی بی‌سابقه از چگونگی رفتار این هیولای کیهانی بدست می‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، محققان با استفاده از تلسکوپ افق رویداد (Event Horizon Telescope)، دقیق‌ترین تصویر از یک سیاه چاله تا به امروز را منتشر کردند. این تصویر در واقع نسخه بروز شده اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله است که سال ۲۰۱۹ از کهکشان مسیه ۸۷ گرفته شد و حالا برای اولین بار قطبی شدن نور و میدان‌های مغناطیسی آن با جزئیات بی‌سابقه به تصویر کشیده شده است.

با اینکه سیاه چاله‌ها در سراسر گیتی و تقریباً در تمام کهکشان‌ها وجود دارند، ساز و کار آن‌ها یکی از بزرگترین معماهای اخترشناسی به شمار می‌رود. این تصویر به محققان کمک می‌کند تا نحوه بلعیدن ماده و پرتاب شدن فوران‌های بی‌نهایت پرانرژی از هسته سیاه چاله را بهتر درک کنند. طول این فوران‌ها می‌تواند به هزاران سال نوری برسد.

این تصویر توسط همان گروه بین المللی از محققان ثبت شده که دو سال قبل اولین عکس واقعی از یک کهکشان را منتشر کردند. در این مدت بیش از ۳۰۰ دانشمند اطلاعات آن تصویر را تحت پروژه‌ای جهانی به نام تلسکوپ افق رویداد (The Event Horizon Telescope) تحلیل کردند.

اولین تصویر از یک سیاه چاله که سال ۲۰۱۹ ثبت شد.

آن‌ها دریافتند که قسمت قابل توجهی از نور نارنجی که دهانه سیاه چاله را احاطه کرده، توسط انرژی مغناطیسی فیلتر شده که می‌توان آن را با جزئیات بی‌سابقه به تصویر کشید. آن‌ها در بررسی‌ها خود خط‌هایی از انرژی مغناطیسی را کشف کردند که در حال کشیده شدن به سمت داخل هستند.

ماحصل تلاش‌های دانشمندان ایجاد تصویری بی‌سابقه از یک سیاه چاله است که به اخترشناسان کمک می‌کند ساز و کار تصویر نخست را بهتر درک کنند. این کشف همچنین به نقش تلاطم مغناطیسی (Magnetic turbulence) سیاه چاله در بلعیدن مواد کیهانی و پرتاب کردن ماده به بیرون اشاره می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kia
    Kia | ۸ فروردین ۱۴۰۰

    تصویر خطوط مغناطیسی فرضی طراحی شده و واقعی نیست

مطالب پیشنهادی