ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فورد و HP برای اولین بار ضایعات چاپگرهای سه بعدی را به قطعات خودروها تبدیل می‌کنند

فورد با همکاری HP موفق شد تا برای اولین بار ضایعات چاپگرهای سه بعدی مانند پودرها و دیگر بخش‌ها آن را به قطعات خودرو تبدیل کند. یکی از مزایای چاپ سه بعدی این است که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

فورد با همکاری HP موفق شد تا برای اولین بار ضایعات چاپگرهای سه بعدی مانند پودرها و دیگر بخش‌ها آن را به قطعات خودرو تبدیل کند.

یکی از مزایای چاپ سه بعدی این است که در این روش نسبت به روش سنتی ضایعات کمتری تولید خواهد شد. اما حتی اگر روش‌های اولیه و شکست‌خورده قدیمی را کنار بگذاریم، باز هم در روش‌های جایگزین شده برخی محصولات فرعی مانند قرقره‌های پلاستیکی در نهایت ممکن است به ضایعات تبدیل شوند.

همین موضوع باعث شد تا شرکت خودروسازی آمریکایی فورد به همراه «اِیچ پی» و سه شرکت دیگر برای ایجاد قطعات خودرو راهی برای استفاده مجدد از پودرها و قطعات استفاده شده در چاپ سه بعدی پیدا کنند.

شرکت‌های یاد شده ادعا می‌کنند که دستیابی به چنین موفقیتی در صنعت خودروسازی برای اولین بار انجام شده است. شرکت فورد در حال حاضر از این روش برای تولید درب باک بنزین کامیون‌های F-250 خود استفاده می‌کند. به گفته آن‌‌ها درب‌های تولید شده توسط این روش در مقایسه با نمونه‌های معمولی ۷ درصد سبک‌تر بوده و هزینه ساخت آن ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین به همان اندازه در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم هستند.

هر چند استفاده از این روش و تولید قطعات خودرو با استفاده از موارد استفاده شده جلوی بحران قریب‌ الوقوع تغییرات آب و هوا و محیط زیست را نخواهد گرفت، اما نوعی پیشرفت در مسیر مناسب و درست آن محسوب می‌شود. همچنین به گفته فورد، آن‌ها قصد دارند با استفاده از این روش قطعات مورد نیاز ۱۰ وسیله نقلیه دیگر خود را تامین کنند. لازم به ذکر است که شرکت فورد مبلغ ۲۲ میلیارد دلار برای تولید خودروهای الکتریکی از جمله یک نسخه بدون دود از خودروهای سری-اف محبوب خود هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی