ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازی The Cube Escape Collection؛‌ فرار از دره‌ی مرگ

اسکیپ‌روم‌ها یا همان اتاق‌های فرار یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های دسته‌جمعی سال‌های اخیر هستند اما جالب است بدانید این سرگرمی اول به صورت بازی ویدیویی وجود داشت و بعدا پا به دنیای واقعی گذاشت. ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اسکیپ‌روم‌ها یا همان اتاق‌های فرار یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های دسته‌جمعی سال‌های اخیر هستند اما جالب است بدانید این سرگرمی اول به صورت بازی ویدیویی وجود داشت و بعدا پا به دنیای واقعی گذاشت. یکی از بهترین نمونه‌های این بازی در موبایل مجموعه بازی‌های Cube escape هستند که استودیوی Rusty Lake آن‌ها را ساخته است.

این مجموعه‌ی ده‌تایی فضایی راز‌آلود و کمی ترسناک دارد که داستان‌ افراد مختلف را روایت می‌کند اما تمام این داستان‌ها یک بخش مشترک دارند و همگی در مکانی به نام  Rusty Lake هستند و در جایی گیر افتاده‌اند که پر از پازل و معما است. برای این که بتوانید این شخصیت‌ها را نجات بدهید باید معماها را حل کنید تا در نهایت راه خروج پیدا شود.

اتصال خط داستانی در بازی‌های Cube escape نقش مهمی دارد اما در عنوان بازی‌ها خبری از عدد نبود و این مشکل حالا به لطف انتشار بازی The Cube Escape Collection حل شده‌ است زیرا نه بازی اول مجموعه را کنار هم گذاشته است و آن‌ها را مرتب کرده تا بازیکنان راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند. اما بازی دهم یا همان The Cube Escape: Paradox در این کالکشن حضور ندارد و باید به صورت جداگانه از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دریافتش کنید.

یک نکته‌ی عجیب درباره‌ی The Cube Escape Collection توالی بازی اول و دوم است. بازی اول این مجموعه در سال ۲۰۱۵ و با نام Cube Escape: The Lake منتشر شد و چند روز بعد بازی دوم یعنی Cube Escape: Seasons در دسترس قرار گرفت اما در این کالکشن ابتدا باید بازی دوم یا همان Seasons را تجربه کنید و سپس به سراغ The Lake بروید که کمی عجیب است اما در داستان بازی اختلالی ایجاد نمی‌کند.

پازل‌های موجود در بازی The Cube Escape Collection جزئیات فراوانی دارند و می‌توان گفت که کلید اصلی در حل کردن این معماها،‌ تمرکز و توجه است زیرا هیچ چیز در بازی بی علت نیست و هر چه که می‌بینید می‌تواند سر نخی باشد که به شما در یافتن پاسخ کمک می‌کند. سطح سختی پازل‌ها متوسط است اما گاها ممکن است با پازل‌هایی روبرو شوید که سخت هستند و به زمان بیشتری نیاز دارند.

Cube Escape

بازی  The Cube Escape Collection کمی کیفیت بصری بازی‌ها را بهبود داده اما چندان تغییر چشم‌گیری نداشته است و هنوز همان موسیقی پس‌زمینه‌ای را دارد که باعث می‌شود حس ترس توی رگ‌هایتان جریان پیدا کند و رابط کاربری ساده و همیشگی‌اش را هم حفظ کرده؛ به همین علت کنترل خاصی در بازی وجود ندارد و شما بیشتر از مهارت‌های گیمینگ به هوش و ذکاوتتان نیاز دارید.

دنیای Rusty Lake یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که در بازی‌های موبایلی سبک فرار از اتاق می‌بینید و بی دلیل نیست که این مجموعه تا ده قسمت جلو رفته است بنابراین اگر دوست دارید یک داستان جذاب را تجربه کنید و با پازل‌هایی مرموز دست و پنجه نرم کنید که می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند، بازی The Cube Escape Collection را از دست ندهید.

Cube Escape Collectio‪n‬

Cube Escape Collectio‪n‬

سازنده: Rusty Lake B.V. قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 108.3/99 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • طاها
    طاها | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی افتضاح بود

  • محمد رجایی
    محمد رجایی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    یکی از بهترین بازی های سبک معمایی هست ولی داستانش نکته های خیلی ریز و پیچیده ای داره (من تو reddit تحلیل یکیو خوندم خیلی جالب بود و کل داستان رو توضیح میداد.)

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    ممنون بازی خوبیه .
    بهترین بازی فکری بازی های سبک بازی Tiny Thief هست که باید دنبال ابزار های مخفی بگردی و جمعشون کنی و برای حل پازل استفاده کنیم .

    لطفا هفت سنگ رو ادامه بدید .
    حیف شد یک هفته هفت سنگ نداشتیم ?

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

      ممنونم از پیگیری و نظرت علی جان. از همین هفته هفت سنگ رو شروع می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی