ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گشتی در کارگاه شرکت بوستون داینامیکس [تماشا کنید]

بوستون داینامیکس به ندرت درب‌های خود را به روی افرادی به غیر از پرسنل شرکت باز می‌کند، اما خبرگزاری CBS پس از «سال‌ها» پافشاری کردن سرانجام موفق شد نگاهی به درون کارگاه پیشرفته این کمپانی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

بوستون داینامیکس به ندرت درب‌های خود را به روی افرادی به غیر از پرسنل شرکت باز می‌کند، اما خبرگزاری CBS پس از «سال‌ها» پافشاری کردن سرانجام موفق شد نگاهی به درون کارگاه پیشرفته این کمپانی ربات سازی بیندازد.

«اندرسون کوپر» خبرنگار برنامه ۶۰ دقیقه از شبکه CBS گشتی در کارگاه شرکت بوستون داینامیکس زد و با تعدادی از پرسنل آن از جمله «Marc Raibert»، مؤسس و رئیس هیئت مدیره، ملاقات کرد. خلاصه‌ای از این ملاقات را در کلیپ زیر می‌بینید:

بوستون داینامیکس سازنده ربات‌های پیشرفته‌ای مثل اسپات (Spot)، اطلس (Atlas) و هندل (Handle) است و شکست خوردن در کارها نقش بزرگی در فرآیند توسعه بازی می‌کند. به گفته Raibert، شعار این کمپانی Build it, break it, fix it (بساز، خراب کن، تعمیر کن) است.

Raibert درباره ویدیوی رقص هماهنگ ربات‌های این شرکت که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بازدید در یوتیوب داشته نیز صحبت کرد و گفت که آماده کردن آن هشت ماه طول کشیده است. هیوندای، غول خودروسازی کره جنوبی، سال گذشته میلادی بوستون داینامیکس را در قراردادی به ارزش ۱ میلیارد دلار از گروه ژاپنی SoftBank خرید تا آن را در مسیر درآمدزایی بیشتر قرار دهد.

بوستون داینامیکس به همین منظور اخیراً فروش سگ رباتیک اسپات را با قیمت ۷۵ هزار دلار آغاز کرد که البته در حال حاضر بیشتر مناسب مصارف صنعتی است تا سرگرمی. معاینه بیماران مشکوک به کرونا، نظارت بر پروژه ساختمانی و درختکاری تنها چند مورد از مهارت‌های این ربات هستند.

بوستون داینامیکس سرگرم ساخت ربات جدیدی به نام Stretch است که سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. این ربات چرخ دار و مجهز به بازوی ۲ متری جهت بکارگیری در انبارها کالا ساخته شده و برای اولین بار در این ویدیو نمایش داده می‌شود. این ربات قادر به جابجا کردن حدوداً ۸۰۰ جعبه در ساعت بوده و می‌تواند تا ۱۶ ساعت بی‌وقفه و بدون نیاز به شارژ شدن کار کند.

«Robert Playter»، مدیرعامل بوستون داینامیکس می‌گوید: «نسل جدید ربات‌ها متفاوت خواهند بود. آن‌ها بین ما کار خواهند کرد. ما به آن‌ها کمک می‌کنیم و آن‌ها نیز برخی وظایف را از روی دوش ما بر می‌دارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی