ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین تصاویر رسمی از کابین بسیار مدرن و پیشرفته مرسدس بنز EQS منتشر شد

مرسدس بنز در نظر دارد چند هفته بعد و در میانه‌های ماه آوریل از سدان الکتریکی و لوکس EQS پرده‌برداری کند. برای استقبال از این خودروی بسیار پیشرفته، اشتوتگارتی‌ها اخیرا اقدام به انتشار تصاویری رسمی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مرسدس بنز در نظر دارد چند هفته بعد و در میانه‌های ماه آوریل از سدان الکتریکی و لوکس EQS پرده‌برداری کند. برای استقبال از این خودروی بسیار پیشرفته، اشتوتگارتی‌ها اخیرا اقدام به انتشار تصاویری رسمی از داخل کابین آن کرده و جزئیاتی از EQS را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند.

کابین بسیار مدرن و پیشرفته مرسدس بنز EQS

همانطور که از قبل نیز مشخص بود، مرسدس بنز EQS یکی از مدرن‌ترین کابین‌های موجود در تاریخ صنعت خودرو را دارد. از لحاظ طراحی، فضای داخلی نسخه تولیدی این خودرو بسیار متفاوت از مدل کانسپت EQS بوده و به نظر می‌رسد طراحان با آزادی عمل کامل قسمت‌های مختلف را خلق کرده‌اند.

کابین کانسپت EQS
کابین نسخه تولیدی EQS

شاخص‌ترین ویژگی کابین EQS را می‌توان نمایشگر سرتاسری سیستم اینفوتینمنت دانست. این نمایشگر عریض که مرسدس بنز از آن با نام هایپراسکرین (Hyperscreen) یاد می‌کند، در حقیقت حاصل ترکیب سه نمایشگر مجزا بوده و از طریق شیشه یک تکه مقاوم در برابر خط و خش محافظت می‌شود.

سدان زیبای EQS پرچمدار مدل‌های برقی مرسدس بنز محسوب شده و اولین مدلی است که بر مبنای پلتفرم ماژولی مخصوص خودروهای برقی و لوکس کمپانی تولید می‌شود

به گفته مرسدس بنز، سیستم MBUX در EQS توسط سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند اجرا می‌شود. پردازنده 8 هسته‌ای، 24 گیگابایت رم و پهنای باند 46.4 گیگابایت در هر ثانیه برخی از مشخصات سخت‌افزاری این سیستم هستند.

هایپراسکرین مخصوص تریم‌های رده‌بالای EQS بوده و در مدل پایه از نمایشگری متفاوت استفاده خواهد شد. اما فارغ از تریم، در هیچ یک از نسخه‌های EQS خبری از تونل گیربکس نخواهد بود.

مرسدس بنز می‌گوید EQS طوری ساخته شده که بتوان حواس بشری چون بینایی، شنوایی، بویایی و لامسه را با آن تجربه کرد. این سدان برقی لوکس به فیلتر هوای پیشرفته‌ای مجهز است که هوای ورودی به داخل کابین را تصفیه می‌کند. در صورت سفارش پکیج Air-Balance، خوشبوکننده فعال نیز با رایحه جدیدی به نام No.6 Mood Linen به این خودرو اضافه می‌شود.

از نظر حس لامسه، هایپراسکرین EQS با بازخوردهای لمسی دریافت تماس را به راننده یا دیگر سرنشینان اطلاع می‌دهد. این کار از طریق 12 لرزشگر تعبیه شده در زیر سطوح لمسی صورت می‌گیرد.

اشتوتگارتی‌ها به منظور فراهم کردن جلوه‌های بصری منحصر بفرد، از مرغوب‌ترین مواد با بافت‌های جذاب استفاده نموده و با نورپردازی‌ چشم‌نواز، فضایی فوق‌العاده زیبا پدید آورده‌اند. گفته می‌شود طراحان مرسدس بنز در شکل‌دهی فضای داخلی از اتاق‌های نشیمن مدرن الگوبرداری کرده‌اند.

تجربه شنیداری خاص مرسدس بنز EQS، قبل از ورود سرنشینان به داخل کابین آغاز می‌شود، چرا که با نزدیک شدن آنها، این خودرو با پخش صداهایی جالب خوشامدگویی می‌کند! در داخل کابین هم از 15 اسپیکر با کیفیت ساخت کمپانی برمستر استفاده شده تا سرنشینان حس نشستن در یک کنسرت زنده را داشته باشند! بسته به نوع حالت رانندگی انتخاب شده توسط راننده، EQS صدایی متناسب از اسپیکرها پخش می‌کند.

آنطور که مرسدس بنز اعلام کرده، EQS برای آرامش‌بخشی به سرنشینان خود در هنگام توقف‌ها می‌تواند صدای جنگل، ساحل دریا و یا باران تابستانی را برای آنها پخش کند. این ویژگی در مواقعی که خودرو باید به مدت چند دقیقه در ایستگاه شارژ توقف داشته باشد، بسیار سودمند خواهد بود.

تیغه‌های نشان‌دهنده سرعت در نمایشگر پشت فرمان یک شمشیر لیزری را در ذهن تداعی می‌کنند

هر چند در بیانیه مطبوعاتی اخیر اشاره نشده، ولی مرسدس بنز قبلا از برد حرکتی 435 مایل (معادل 700 کیلومتر) EQS طبق استاندارد WLTP خبر داده است. این کمپانی پیش‌تر گفته بیش از 500 هزار ایستگاه شارژ از طریق سرویس مرسدس Me Charge در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند مرسدس بنز  EQS از آگوست (مرداد) امسال در اروپا عرضه می‌شود. این سدان برقی لوکس به همراه S کلاس و S کلاس مایباخ در کارخانه سبز Factory 56 واقع در سیندلفینگن آلمان تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی