ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

می میکس فولد رسما معرفی شد: اولین گوشی تاشوی شیائومی

شیائومی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نسل جدید گوشی می میکس رونمایی کرد، اما این بار با یک گوشی تاشو به نام می میکس فولد روبه‌رو هستیم تا چینی‌ها در تمام بخش‌های بازار موبایل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۳

شیائومی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نسل جدید گوشی می میکس رونمایی کرد، اما این بار با یک گوشی تاشو به نام می میکس فولد روبه‌رو هستیم تا چینی‌ها در تمام بخش‌های بازار موبایل نماینده‌ای داشته باشند.

این گوشی هوشمند از نمایشگر داخلی ۸.۰۱ اینچی با پشتیبانی از دالبی ویژن، رزولوشن 2K یا ۱۸۶۰ در ۲۴۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ بهره می‌برد. این نمایشگر امولد با قابلیت پشتیبانی از +HDR10 و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت، تراکم پیکسلی برابر ۳۸۷ پیکسل در هر اینچ دارد.

لولای U شکل مورد استفاده در این گوشی تاشو در مقایسه با لولاهای مورد استفاده در دیگر گوشی‌های تاشو ۲۷ درصد سبک‌تر است. این دستگاه در تست اطمینان ۲۰۰ هزار بار خم شده و سپس تا یک میلیون بار مورد آزمایش قرار گرفته است.

می میکس فولد

در بیرون این گوشی هوشمند یک نمایشگر ۶.۵۲ اینچی امولد با پشتیبانی از دالبی ویژن قرار گرفته که درون آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این نمایشگر با رزولوشن ۸۴۰ در ۲۵۲۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت، رفرش ریت ۹۰ هرتز دارد.

می میکس فولد

شیائومی می میکس فولد برای ارائه یک تجربه صوتی فوق‌العاده از چهار اسپیکر بهره می‌برد که توسط شرکت هارمن کاردن بهینه شده‌اند. این گوشی پرچمدار دارای حالت دسکتاپ در رابط کاربری است که با سوایپ سه انگشت می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. انرژی این گوشی هوشمند توسط یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

می میکس فولد

این دستگاه به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، رم از نوع LPDDR5، حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از سنسور ایزوسل HM2 سامسونگ با اندازه ۱/۱.۵۲ اینچ بهره می‌برد و لنز آن ۷ المان دارد. این سنسور از ترکیب ۹ در ۱ پیکسل برای اندازه پیکسل ۲.۱ میکرومتر پشتیبانی می‌کند. این دوربین فاقد لرزشگیر اپتیکال است.

می میکس فولد

در کنار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، شاهد قرارگیری دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌ماکرو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال ۳۰ برابری هستیم. دوربین تله‌‌ماکرو می میکس فولد از تکنولوژی لنز مایع بهره می‌برد که می‌تواند در کمترین زمان ممکن میان ماکرو و تله‌فوتو سوییچ کند. شیائومی برای این محصولش از اولین چیپ پردازش تصویرش به نام C1 استفاده کرده که مستقیما روی چیپست اصلی قرار ندارد.

می میکس فولد

قیمت شیائومی می میکس فولد در نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ۱۵۲۰ دلار می‌رسد. مدل بعدی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۱۶۷۵ دلار دارد. مدل ویژه سرامیکی این گوشی هوشمند با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۱۹۷۸ دلار به فروش می‌رسد. این قیمت‌ها مربوط به بازار چین هستند، بنابراین می میکس فولد در بازار جهانی با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.

می میکس فولد

نسخه استاندارد از پنل پشتی با روکش گوریلا گلس با بافت سرامیک بهره می‌برد ولی نسخه سرامیکی دارای پنل پشتی سرامیکی مشکل رنگ است که فریم میانی و دکمه‌های تنظیم صدای طلایی رنگ دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی