ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لامبورگینی هوراکان Evo Novitec، شیطان سیاه در قلمرو سوپر اسپرت‌ها

تقریبا یک سال پیش بود که لامبورگینی نوویتک هوراکان Evo، معرفی شد. با وجود جزئی بودن تغییرات ظاهری، این تیونر آلمانی تلاش کرده بود که دست پرورده خود را از هوراکان‌های دیگر، تا حد امکان، ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

تقریبا یک سال پیش بود که لامبورگینی نوویتک هوراکان Evo، معرفی شد. با وجود جزئی بودن تغییرات ظاهری، این تیونر آلمانی تلاش کرده بود که دست پرورده خود را از هوراکان‌های دیگر، تا حد امکان، متمایز کند. این بار، نویتک جادوی خود را بر روی یک هیولای 10 سیلندر دیفرانسیل عقب امتحان می‌کند. هوراکان Evo RWD هر چند در مقایسه با مدل چهار چرخ محرک، چندان با ابهت نیست، اما این به معنای عدم وجود جذابیت در این خودرو تفسیر نمی‌شود.

نویتک از اهمیت سرعت و شتاب در لامبورگینی هوراکان Evo RWD آگاه بوده است. بنابراین تا حد ممکن تلاش کرده که وزن نهایی این خودرو را سبک از آب در بیاورد. در ظاهر خودرو هم، ابتدا سپر متفاوت جلو خود نمایی می‌کند که نویتک اقدام به افزودن یک اسپویلر به آن کرده است.

اسپویلری که تماما از فیبر کربن ساخته شده است. یک بال اضافی دیگر هم در قسمت مرکزی به چشم می‌آید. فلاپ‌های اضافه شده به خودرو هم به گردش بهتر جریان هوا در زیر آن، کمک می‌کنند. به طور کلی، نیروی پایین آورنده یا Down Force در لامبورگینی هوراکان Evo RWD به طرز خوبی افزایش یافته است و پایداری بهتر خودرو در سرعت‌های بالا را نتیجه می‌دهد.

لامبورگینی هوراکان

در بخش عقب این لامبورگینی هوراکان، یک بال غول آسای فیبر کربنی را می‌توان مشاهده کرد که بیشتر به قطعات افتر مارکت شباهت دارد. اما این بال هم در تقویت نیروی پایین آورنده، نقشی موثر ایفا می‌کند. قطعات فیبر کربنی دیگری را هم در بدنه این هوراکان می‌توان یافت.

از جمله پانل‌های کناری، آینه‌های جانبی و شبکه‌های ورودی هوا که خنک سازی بهتر پیشرانه را سبب می‌شوند. همچنین می‌توانید کاپوت خودرو را هم از جنس فیبر کربن و با ورودی‌های هوای بزرگتر، سفارش دهید.

لامبورگینی هوراکان

نویتک برای طراحی رینگ‌ها، با شرکت ووسن همکاری کرده و رینگ‌های 20.0 و 21.0 اینچی را به ترتیب برای چرخ‌های جلو و عقب این خودرو، به تولید رسانده اند. سیستم تعلیق خودرو هم با فنرهای اسپرت مخصوص نویتک، تقویت شده است.

این فنرهای به توزیع بهتر وزن بین اکسل‌های جلو و عقب و در نتیجه بهبود هندلینگ خودرو، کمک می‌کنند. البته که ارتفاع خودرو از سطح زمین را هم به اندازه 35 میلی متر کاهش داده اند. ناگفته نماند که ست فنر پیچ‌های آلومینیومی را هم برای شخصی سازی هرچه بیشتر سیستم تعلیق این هوراکان، می‌توان سفارش داد. قلب تپنده هوراکان Evo RWD، پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی است که 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

لامبورگینی هوراکان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    شمایی که از این ماشین ایراد میگیرید فک کنم ماشین خودتونم سوزونده باشید??

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    یک ماشین خوب تو رنج قیمت یک میلیون دلار بهم معرفی کنید بخرم غیر از پراید البته

    • HGH
      HGH | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

      forghoon

مطالب پیشنهادی