ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید CDC: اثربخشی ۸۰ درصدی با تزریق یک دوز از واکسن فایزر یا مدرنا

تحقیقات جدید «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» (CDC) نشان می‌دهد که واکسن‌های فایزر و مدرنا با گذشت دو هفته از اولین تزریق تا ۸۰ درصد در برابر ابتلا به ویروس کرونا موثر هستند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

تحقیقات جدید «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» (CDC) نشان می‌دهد که واکسن‌های فایزر و مدرنا با گذشت دو هفته از اولین تزریق تا ۸۰ درصد در برابر ابتلا به ویروس کرونا موثر هستند. اثرگذاری این دو واکسن دو هفته پس از تزریق دوز دوم به ۹۰ درصد می‌رسد.

پیش‌تر به اثبات رسیده بود که واکسن‌های فایزر و مدرنا مانع از بروز علائم کووید-۱۹ می‌شوند.اکنون این مطالعه نشان می‌دهد که با تزریق این دو واکسن می‌توان از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری کرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای انجام این تحقیق وضعیت ۴ هزار نفر از کارکنان بخش درمان، فوریت‌های اورژانسی و سایر کارکنان بخش‌های ضروری را از طریق آزمایش‌های مکرر در طول ۱۳ هفته متوالی پس از تزریق واکسن پیگیری کرده است. شرکت‌کنندگان این تحقیق در هشت نقطه در آمریکا حضور داشتند و از اواسط ماه دسامبر تا اواسط مارس تحت نظارت قرار گرفتند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها صرف‌نظر از وجود یا عدم وجود علائم از این افراد آزمایش گرفته است. این مرکز همچنین از طریق پیامک، ایمیل و گزارش‌های درمانی مستقیم با آن‌ها در ارتباط بوده است. بیش از ۶۲ درصد این افراد هر دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کردند و بیش از ۱۲ درصد آن‌ها فقط یک دوز واکسن زدند.

از میان ۲۹۶۱ نفری که یک یا دو دوز واکسن زدند و ۹۸۹ نفری که اصلا واکسن نزده بودند، جواب آزمایش PCR مجموعا ۲۰۵ نفر مثبت شد؛ ۱۶۱ نفر از کسانی که واکسن نزده بودند به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ ۸ نفر جزو کسانی بودند که مصونیت جزئی پیدا کردند و ۳ نفر به مصونیت کامل دست یافتند. ۳۳ نفر هم از آزمایش کنار گذاشته شدند چون وضعیت مصونیت آن‌ها نامشخص بود.

در انتها، بیش از ۸۷ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ علامت‌دار بود، و ۲۳ درصد آن‌ها به پزشک مراجعه کردند. از این میان فقط ۲ نفر بستری شدند، اما هیچ تلفاتی گزارش نشد.

نتایج این تحقیق مشابه آزمایشاتی است که در دوره آزمایش‌های بالینی به دست آمده بود. با این حال، انجام این نوع از تحقیقات اهمیت زیادی دارد چون اقشاری را بررسی می‌کند که به‌طور مستقیم با شمار بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا سروکار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aref
    aref | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    #واکسن_ایرانی

  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    ??

  • آریا
    آریا | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    درود بر فایزر و مدرنا
    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی