ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تأسیس جایگاه شارژ آفرود برای رفع مشکل پیمایش جیپ رانگلر پلاگین هیبرید

انقلاب الکتریکی‌ها در حال وقوع است و خودروسازانی که پیش از این، هرگز انتظار نداشتیم که به ساخت خودرو برقی روی بیاورند، اکنون در صف پیوستن به دنیای خودروهای پاک هستند. دورانی که از خودروهای ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

انقلاب الکتریکی‌ها در حال وقوع است و خودروسازانی که پیش از این، هرگز انتظار نداشتیم که به ساخت خودرو برقی روی بیاورند، اکنون در صف پیوستن به دنیای خودروهای پاک هستند. دورانی که از خودروهای الکتریکی به عنوان وسایل نقلیه بی روح و کسل کننده یاد می‌شد، گذشته است. حتی خودرو سخت جانی همچون جیپ رانگلر هم سال گذشته در قالب یک نسخه الکتریکی به بازار، معرفی شده‌است و حالا خبر می‌رسد که خریداران این خودروها با معضل کمبود جای شارژ‌ مواجه شده‌اند.

براین اساس رانگلر 4xe پلاگین هیبرید، حالا یک مشکل اساسی دارد. این خودرو طبق تایید آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، از یک محدوده حرکتی بسیار ناامید کننده در حالت تمام برقی، سود می‌برد. در حالت اتکا به الکتریسیته، برد حرکتی رانگلر 4xe پلاگین هیبرید، فقط 21 مایل (34 کیلومتر) است! در حالی که انتظار می‌رفت که حداقل برد 25 مایلی (40 کیلومتری) برای این خودرو به ثبت برسد.

برای حل این مشکل، استلانتیس اعلام کرده که قصد دارد در سه مسیر آفرود معروف در آمریکا، ایستگاه‌های شارژ اختصاصی تاسیس کند. این سه مسیر، جاده موآب در منطقه یوتا، جاده روبیکان در پولاک پینز کالیفرنیا و منطقه بیگ بی یر، باز هم در ایالت کالیفرنیا را شامل می‌شوند.

این ایستگاه‌های شارژ در بهار امسال، آماده بهره برداری خواهند بود. این ایستگاه‌ها به طور مستقیم به شبکه برقی متصل می‌شوند که از انرژی خورشیدی برای تولید جریان، استفاده می‌کند.

مالکان جیپ رانگلر 4xe برای استفاده از شبکه شارژ رایگان، باید وارد اپلیکیشن موبایلی مخصوصی شوند. این اپلیکیشن به راننده‌ها امکان آن را می‌دهد که پروسه شارژ باتری‌ها را زیر نظر داشته باشند. به هر حال، ایده راه اندازی جایگاه‌های شارژ در مسیرهای آفرود، به درد کوهنوردانی می‌خورد که می‌خواهند جیپ خود را در این ایستگاه‌ها پارک کنند و برای دقایقی به استراحت بپردازند.

لازم به یادآوری است که در این ایستگاه‌ها، از سطح 2 سیستم شارژ (240 ولتی) برای تغذیه استفاده می‌شود که قادر است پکیج باتری‌های 17 کیلو وات ساعتی رانگلر 4xe را در مدت زمان 2 ساعت، به طور کامل شارژ کند. گفتنی است که جدا از ایستگاه‌های شارژ مخصوص آفرود بازان، شبکه اختصاصی 4xe جیپ هم امسال به بهره برداری می‌رسد. البته نقاط قرار گیری ایستگاه‌های آن، در آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی