ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس‌واگن باز هم همه را فریب داد؛ خبری از تغییر نام به ولتس‌واگن نیست

یکی از خبرهای خودرویی که دیروز توجه بسیاری از نشریات و سایت‌های خبری را به خود جلب کرد، تغییر نام کمپانی ولکس‌واگن به ولتس‌واگن آمریکا (Voltswagen of America) در ایالات متحده بود. بیانیه رسمی منتشر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۲

یکی از خبرهای خودرویی که دیروز توجه بسیاری از نشریات و سایت‌های خبری را به خود جلب کرد، تغییر نام کمپانی ولکس‌واگن به ولتس‌واگن آمریکا (Voltswagen of America) در ایالات متحده بود. بیانیه رسمی منتشر شده حکایت از آن داشت فولکس‌واگن به خاطر تغییر ذهنیت مردم آمریکا و پاک کردن رسوایی مربوط دیزلگیت از اذهان آنها، از ماه می مدل‌های الکتریکی خود را تحت نام ولتس‌واگن راهی بازار خواهد کرد.

اما حالا چند نشریه معتبر جهانی گزارش کرده‌اند که جنجال‌آفرینی رسانه‌ای فولکس‌واگن صرفا برای جلب توجه بوده و این کمپانی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نام خود ندارد. این نشریات با طعنه‌زنی به ژرمن‌ها، فولکس‌واگن را به دروغ‌گویی مجدد متهم کرده و به انتقاد از این حرکت کمپانی پرداخته‌اند.

احتمال اینکه گزارش این نشریات درست از آب دربیاید، زیاد است؛ زیرا اطلاعیه مربوطه بی سر و صدا از وبسایت شاخه آمریکای شمالی فولکس واگن حذف شده و اثری از آن دیده نمی‌شود.

در این رابطه سه منبع ناشناس به رویترز گفته‌اند اقدام جنجالی فولکس‌واگن برای جلب توجه عموم مردم به برنامه‌هایی که خودروساز آلمانی برای برقی‌سازی محصولات خود دارد، انجام شده است.

یکی از سخنگوهای فولکس‌واگن در آلمان هم به نشریه وال استریت ژورنال اظهار کرده کار این شرکت فقط یک شوخی بوده و نباید جدی گرفته می‌شد. وی در این باره گفته:

«ما قصد نداشتیم کسی را گمراه کنیم. همه چیز فقط یک اقدام تبلیغاتی در راستای بازاریابی و جلب توجه مردم نسبت به ID.4 بود.»

گفتنی است با نزدیک شدن به اول ماه آوریل حدس و گمان‌هایی در رابطه با دروغ بودن این مساله مطرح بود و برخی رسانه‌ها با دیده تردید به آن می‌نگریستند. ولی مقاومت تیم رسانه‌ای فولکس‌واگن و نوع پاسخ‌های داده شده به خبرنگاران باعث شده بود این خبر جدی پنداشته شود.

در هر حال فولکس‌واگن در دستیابی به هدف خود موفق شده و توانسته یک بمب خبری بزرگ را منفجر کند، بمبی که البته در فاصله‌ای نزدیک منفجر شده و ترکش‌های آن به خودش اصابت کرده است! خشم کاربران و نشریات از بازی خوردن مجدد توسط فولکس‌واگن گویای این امر است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nicsoft
    nicsoft | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    اگه یه شرکت ایرانی بود تا حالا ۲۰ کامنت درباره جهان سومی ، جمهوری اس... و ... پست میکردن، ولی چون پای اروپا و آمریکا وسطه کسی چیزی نمیگه ...

مطالب پیشنهادی