ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضعیت عجیب بازار سرمایه با افزایش هم‌زمان ارزش دلار و بیت‌کوین

براساس نمودارهای تحلیلی سال‌های اخیر، با قدرت گرفتن ارزش دلار، بیم آن می‌رود که قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها اصلاح شود،‌ اما ظاهرا این بار نمودارها نشان می‌دهد قضیه کمی فرق می‌کند و این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

براساس نمودارهای تحلیلی سال‌های اخیر، با قدرت گرفتن ارزش دلار، بیم آن می‌رود که قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها اصلاح شود،‌ اما ظاهرا این بار نمودارها نشان می‌دهد قضیه کمی فرق می‌کند و این اجتمال وجود دارد که بالا رفتن ارزش دلار تاثیری بر روند قیمت بیت کوین نداشته باشد. برخی منتقدان چنین تحلیلی را یکی از پرریسک‌ترین تحلیل‌ها در سرمایه گذاری می‌دانند.

طی یک ماه گذشته و با همه فراز و فرودها، رمز ارز محبوب بیت کوین توانست به بالاترین رقم تاریخی خود دست یابد و قله‌های جدیدی را فتح کند. در این شرایط، شاخص ارزش دلار که طی یک سال گذشته و از زمان همه گیری کرونا روند نزولی را طی کرده بود،‌ جان تازه‌ای گرفته و سیر صعودی را طی می‌کند.

از زمان آغاز همه گیری کرونا، ارزش دلار به شکل باورنکردنی سقوط کرد. در این بین قیمت بیت کوین روند صعودی را طی کرد. به صورت طبیعی و براساس نمودارهای تحلیلی، سقوط شاخص دلار معمولا با صعود ارزش بیت کوین روبرو بوده است.  حال سوال مهم این است با قوت گرفتن ارزش دلار، آیا باید منتظر سقوط ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بود؟

نمودارهای کنونی نشان می‌دهند در شرایط فعلی این ارتباط معکوس بین شاخص دلار و قیمت بیت‌کوین نقض شده است. با وجودی که سابقه تاریخی ارتباط معکوس بین ارزش بیت کوین و دلار را تایید می‌کند، اما در شرایط فعلی ظاهرا قضیه متفاوت است. داده‌های مربوط به نمودار شاخص دلار DXY بازار خرسی بیت کوین و سپس بازار گاوی ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. یکی از جملاتی که در چنین شرایطی به عنوان یک استراتژی خطرناک در سرمایه گذاری مطرح می‌شود،‌ عبارت «این بار قضیه فرق می‌کند» است.

در بازار گاوی رمرازرها چنین تغییراتی چه معنا و مفهومی دارد؟ چرا علی رغم روند صعودی ارزش دلار، قیمت بیت کوین نیز سیر صعودی دارد؟

به نظر می‌رسد با پیدا شدن سر و کله خرس‌ها، ارزش دلار طی یک سال آینده روند رو به رشدی از خود نشان دهد. طی چند هفته گذشته، بازار رمزارزها دستخوش تغییرات مختلفی شد و درنهایت توانست مقاومت‌های موجود را بشکند تا با قدرت بیشتری روند صعودی خود را طی کند. برخی تحلیلگران بازار معتقد هستند که قیمت بیت کوین با اصلاح جدیدی، رکورد تاریخی دیگری را ثبت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی