ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سامسونگ می‌خواهد ثابت کند گلکسی S7 گوشی موبایل نیست

سامسونگ ظاهرا به هر روشی متوسل شده تا گلکسی اس ۷ را در آفریقای جنوبی به عنوان هر وسیله‌ای به جز «تلفنی برای شبکه‌های سلولار» معرفی کند تا تعرفه کمتری بپردازد و مشمول تخفیف مالیاتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

سامسونگ ظاهرا به هر روشی متوسل شده تا گلکسی اس ۷ را در آفریقای جنوبی به عنوان هر وسیله‌ای به جز «تلفنی برای شبکه‌های سلولار» معرفی کند تا تعرفه کمتری بپردازد و مشمول تخفیف مالیاتی شود، ولی در این کار موفق نبوده چون گلکسی اس ۷ در هر صورت یک تلفن همراه است و می‌تواند به شبکه‌های مخابراتی متصل گردد.

مشاهده تلاش یک غول فناوری چندملیتی برای بازتعریف ماهیت یک دستگاه به منظور دریافت تخفیف مالیاتی در نوع خود عجیب و جالب است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ با کمک یک متخصص فناوری اطلاعات به نام «ون ویک» مدعی است گلکسی اس ۷ صرفا وسیله‌ای است که برای ارسال و دریافت گفتگوها یا سایر اصوات، تصاویر یا داده‌ها اجازه ارتباط با شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم را پیدا می‌کند، اما این دستگاه تلفنی برای شبکه‌های سلولار نیست.

این شرکت کره‌ای می‌گوید دستگاه آن‌ها یک کامپیوتر جیبی است، بنابراین نباید مثل تلفن‌ها مشمول مالیات شود. نکته جالب این‌جاست که گلکسی اس ۷ حتی امکان استفاده از سیستم DeX را ندارد. سامسونگ در انتهای ادعای خود نتیجه می‌گیرد که هدف اولیه گلکسی اس ۷ اتصال به اینترنت و ارائه قابلیت دسترسی به موسیقی، بازی و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

سازمان «خدمات درآمد آفریقای جنوبی» البته این ادعا را رد کرده و همچنان گلکسی اس ۷ را به عنوان تلفنی برای شبکه‌های سلولار می‌شناسد. این سازمان می‌گوید اگرچه تلفن‌ها در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، اما همچنان کیبورد، بلندگو، میکروفن و سیم کارت دارند و این ویژگی‌ها دقیقا همان چیزهایی هستند که برای ارتباط با بقیه از طریق شبکه‌های سلولار استفاده می‌شوند.

قاضی این پرونده می‌گوید ارائه قابلیت‌های موجود در کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها باعث نمی‌شود که گلکسی اس ۷ قابلیت‌های خود را به عنوان یک تلفن عادی از دست بدهد. او تاکید می‌کند که مصارف این دستگاه در فضای اینترنت باعث تغییر ماهیت و خصوصیت اصلی آن نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی