ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سال ۲۰۲۰ هواوی منتشر شد؛ افزایش درآمد به‌ لطف بازار چین

هواوی گزارش سالانه و اطلاعات عملکرد مالی خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد تا مشخص شود که پارسال تاثیر تحریم‌های آمریکا بر کسب و کار این شرکت چقدر بوده است. این گزارش نشان می‌دهد که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

هواوی گزارش سالانه و اطلاعات عملکرد مالی خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد تا مشخص شود که پارسال تاثیر تحریم‌های آمریکا بر کسب و کار این شرکت چقدر بوده است. این گزارش نشان می‌دهد که هرچند درآمد هواوی از آمریکای شمالی و اروپا افت چشمگیری داشته، ولی عملکرد قدرتمندتر در چین به این شرکت اجازه داده تا نسبت به سال قبل فروش و سود خالص بالاتری داشته باشد.

هواوی گزارش درآمدهای خود را به صورت فصلی منتشر نمی‌کند چون شرکتی خصوصی با نوعی ساختار مالکیت کارمندی غیرمعمول است. بنابراین بررسی گزارش‌های سالانه این شرکت بهترین روش برای بررسی چگونگی عملکرد مالی آن‌هاست.

هواوی در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۱۳۶ میلیارد دلار درآمد داشته که از افزایش ۳.۸ درصدی نسبت به ۲۰۱۹ خبر می‌دهد. سود خالص این شرکت با افزایش ۳.۲ درصدی به ۹.۸۶ میلیارد دلار رسیده است. پارسال ۶۶ درصد از فروش هواوی در چین بوده که رشدی ۷ درصد را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. با این حال، میزان فروش این شرکت در قاره آمریکا ۲۴.۵ درصد کاهش یافته است.

بخشی از رشد کسب و کار هواوی در چین به گفته خود این شرکت متاثر از فراگیری سریع فناوری 5G بوده چون در پیاده‌سازی 5G تا حد زیادی از فناوری‌های هواوی استفاده شده است. رقیب جهانی این شرکت نوکیاست که در بازار چین حضور ندارد. علاوه بر این، پیاده‌سازی 5G در اروپا، خاورمیانه و آفریقا هم شتاب بیشتری داشته است. اما در قاره آمریکا، افت شدید درآمدها تحت تاثیر انتخاب‌های متفاوت برخی از بازارها از جمله کانادا بوده که برای پیاده‌سازی 5G به سراغ سامسونگ رفته‌اند.

یکی از مدیران ناشناس هواوی چند روز پیش در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد که ۲۰۲۰ سال بسیاری سختی برای این شرکت بود. ظاهرا محدودیت‌های صادراتی آمریکا تاثیر زیادی روی کسب و کار هواوی گذاشت و به‌خصوص کسب و کار مصرف‌کنندگان این شرکت را تحت تاثیر قرار داد.

ولی به گفته هواوی، بخش مصرف‌کنندگان آن‌ها از نظر درآمدها در سال ۲۰۲۰ رشد ۳.۳ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، پر واضح است که فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت به خاطر کمبود قطعات حتی در خود چین هم دچار افت شده. این غول چینی همچنین در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ برای اولین بار در مقایسه با بازه مشابه سال قبل شاهد افت سود فصلی بوده است.

مدیر ناشناس هواوی در بیانیه خود گفت به باور آن‌ها این شرایط بر شهرت و مزیت رقابتی بازار آمریکا آسیب می‌زند. او افزود که این شرکت هنوز نتوانسته با دولت بایدن به توافقی برای رفع محدودیت‌ها دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • jalal
    jalal | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

    امیدوارم هر چه زودتر این شرکت لعنتی و چین کمونیست نابود بشن . من هواوی میت 20 پرو دارم ولی هواوی ایران رو تحریم کرده ! حتی اکانت هواوی هم نمیشه ساخت . حتی یه تم هم نمیشه اضافه کرد ! فروشگاه اپ هم که دیگه هیچی ! مرگ بر هواوی !!

    • Htm
      Htm | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

      عزیز اونطوری بخوایم حساب کنیم هیچ شرکتی به صورت رسمی ن تو ایران هست ن حمایت میکنه. و خب باعث بانیشم مشخصه. منم هواوی دارم ولی هیچ مشکلی تو دانلود تم و.... ندارم شما لطف کن وقتی داری ایدیتو درست میکنی بذارش رویه کشور هایه مقدس عربی یا اروپایی بعدشم با خیال راحت کارتو انجام بده. برای اپ گالری هم فیلتر شکن روشن کن وقتی کشورتو به جز ایران زد فیلتر شکنو خاموش کنو دانلودتو انجام بده

مطالب پیشنهادی