ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت آلمانی لیلیوم از ماشین پرنده خود با قابلیت حمل ۷ سرنشین رونمایی کرد

شرکت آلمانی لیلیوم (Lilium) از مدل جدید ماشین پرنده eVTOL خود با ظرفیت هفت نفر رونمایی و همچنین اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ قصد دارد آن‌ را اجرایی کند. به گفته شرکت لیلیوم، آن‌ها از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

شرکت آلمانی لیلیوم (Lilium) از مدل جدید ماشین پرنده eVTOL خود با ظرفیت هفت نفر رونمایی و همچنین اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ قصد دارد آن‌ را اجرایی کند.

به گفته شرکت لیلیوم، آن‌ها از سال ۲۰۱۸ به صورت مخفیانه کار روی این مدل با ظرفیت بالا را شروع کرده‌اند و در سال ۲۰۲۰ موفق شدند برای این خودروی هفت نفره گواهینامه CRI-A01 را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» دریافت کنند. هرچند گواهینامه دریافت شده به این معنا نیست که این وسیله نقلیه به عنوان یک هواپیمای تجاری آماده استفاده است بلکه این گواهینامه‌ها نوعی سند رسمی هستند که به منظور مشخص کردن مشکلات عمده فنی صادر می‌شوند. همچنین این گواهینامه کمک بسیار زیادی به دریافت سایر گواهینامه‌ها از جمله «اداره هوانوردی فدرال» خواهد کرد.

سرعت تاکسی هوایی لیلیوم در ارتفاع ۳۰۰۰ متری به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت و با احتساب ذخایر برق به بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای تاکسی هوایی مجهز به باتری مخصوص بسیار مناسب به نظر می‌رسد. همچنین این وسیله نقلیه با وجود هفت صندلی، تبدیل به یکی از بزرگترین تاکسی‌های هوایی دنیا شده که بیشتر شبیه به یک مینی‌بوس هوایی به نظر می‌رسد.

نکته قابل توجه این است که تاکسی هوایی لیلیوم از فن‌های کوچک و لوله‌ای «جت» استفاده می‌کند و ۳۶ عدد از آن‌ها در امتداد بال‌ها قرار گرفته. همچنین این ماشین پرنده از نظر طراحی به یک سفره ماهی شباهت دارد و ظاهر بسیار شیک و جذابی را به خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد محصول لیلیوم در مقایسه با ماشین پرنده تولید شده توسط شرکت Joby Aviation که از طراحی «تیلت‌روتور» - حرکت به‌صورت عمودی و سپس حرکت رو به جلو - استفاده می‌کند، برای بلند کردن ماشین نیاز به انرژی بسیار بیشتری داشته باشد. البته هنوز طراحی و تجهیزات این ماشین پرنده سنگین به صورت کامل مشخص نشده و احتمال دارد آن‌ها برای بلند کردن ماشین به تجهیزات خاصی روی بیاورند.

طبق گفته شرکت لیلیوم، آن‌ها برای اولین حضور تجاری این ماشین پرنده در سال ۲۰۲۴ خود را آماده خواهند کرد و برای تامین هزینه‌های لازم قرار است وارد بازار بورس شوند و با Qell Acquisition Corp که در حال حاضر حدود ۳.۳ میلیارد دلار ارزش دارد، ادغام شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی