ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت برنده قرارداد ۱۰ ساله تامین هدست‌های واقعیت مجازی ارتش آمریکا شد

مایکروسافت به تازگی قراردادی را برای تجهیز ارتش ایالات متحده به هدست‌های هولولنز به دست‌ آورده‌ است. ارزش این قرارداد طی ۱۰ سال می‌تواند تا ۲۱.۸۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و مایکروسافت حدود ۱۲۰ هزار هدست برای ارتش ایالات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت به تازگی قراردادی را برای تجهیز ارتش ایالات متحده به هدست‌های هولولنز به دست‌ آورده‌ است. ارزش این قرارداد طی ۱۰ سال می‌تواند تا ۲۱.۸۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و مایکروسافت حدود ۱۲۰ هزار هدست برای ارتش ایالات متحده تامین خواهد کرد.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ با ارتش همکاری نزدیکی داشته و سربازان ایالات متحده طی دو سال گذشته هدست‌های سیستم واقعیت مجازی ادغام شده موسوم به IVAS را آزمایش کرده‌اند. هدست‌های هولولنز سنسورهای مخصوص سربازان، دید در شب و حرارت را ترکیب کرده و آن‌ها را با وضوح بالا در اختیار سربازان قرار می‌دهد.

در بیانیه ارتش ایالات متحده آمده است:

این سیستم همچنین از واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا یک محیط آموزشی شبیه به واقعیت را در اختیار نیروهای مبارزه قرار دهد و آن‌ها بتوانند پیش از درگیر شدن با دشمنان، تمرینات خود را انجام دهند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ توانست قرارداد ۴۷۹ میلیون دلاری تامین هدست‌های واقعیت مجازی هولولنز برای ارتش ایالات متحده را بدست‌ آورد. این اقدام در آن زمان با مقاومت شدید برخی کارمندان مایکروسافت روبرو شد و «ساتیا نادلا»، مدیر عامل این شرکت مجبور به پاسخگویی شد. این انتقادها از به وجود آمدن همکاری بین وزارت دفاع و مایکروسافت جلوگیری نکرد.

«الکس کیپمن»، مخترع هدست‌های هولولنز در این رابطه عنوان می‎‌کند: «مایکروسافت طی دو سال گذشته با ارتش ایالات متحده همکاری نزدیکی داشته تا سریعا نمونه‌های اولیه یک محصول را فراهم کند که ابزارها و قابلیت‌های لازم برای انجام ماموریت‌ها را در اختیار سربازان قرار می‌دهد.»

هدست‌های هولولنز از زمان عرضه نسخه دوم خود در سال ۲۰۱۹ هیچ تغییر سخت‌افزاری قابل توجهی نداشته‌اند. با این وجود مایکروسافت علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، برخی قسمت‌های نرم‌افزاری این هدست‌ها را هم بهبود بخشیده است. همچنین اخیرا اعلام شد که این هدست‌ها از تکنولوژی «هولوپورتیشن» که با استفاده از آن کاربران می‌توانند به صورت مجازی به هر نقطه از جهان سفر کنند، مجهز شده است.

ردموندی‌ها تایید کرده‌اند که این هدست‌ها در ایالات متحده ساخته می‌شوند اما هنوز اطلاعی از زمان ارائه آن‌ها برای اعضای نیروی زمینی ارتش ایالات متحده اطلاعاتی نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    مایکروسافت باید توسط دولت آمریکا تحریم بشه
    چون با ارتش و نظامی ها قرارداد بسته

    • J.A.R.V.I.S
      J.A.R.V.I.S | ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

      به تلاشت ادامه بده

    • Aliej
      Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

      داداش با ارتش امریکا قرار داد بسته
      بعدشم مگ تو فضولی

مطالب پیشنهادی