ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس AMG GT Black Series نیامده تقویت شد؛ ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت

مرسدس AMG GT به عنوان جانشین SLS AMG در سال 2015 معرفی شد و مدل پایه آن با حداکثر قدرت 456 اسب بخار در زمان خود یکی از سریع ترین خودروهای اسپرت بازار قلمداد می‌شد. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

مرسدس AMG GT به عنوان جانشین SLS AMG در سال 2015 معرفی شد و مدل پایه آن با حداکثر قدرت 456 اسب بخار در زمان خود یکی از سریع ترین خودروهای اسپرت بازار قلمداد می‌شد.

اما در سال های گذشته مرسدس بیکار ننشسته است و به مرور حداکثر قدرت را در نسخه‌های مختلف آن افزایش داده و غول مرحله آخر یعنی AMG GT Black Series با حداکثر قدرت 720 اسب بخار معرفی و با تولید محدود به بازار عرضه خواهد شد.

برای اولین بار مرسدس از موتور مجهز به میل لنگ تخت استفاده کرده تا یک موتور نیمه مسابقه‌ای را درون این مدل قرار دهد.

در حال حاضر عرضه این محصول به مرور در حال آغاز شدن است اما یکی از تیونرهای آلمانی که عجله زیادی برای تقویت این مدل داشته است حداکثر قدرت را با تغییراتی در بخش موتور به 1111 اسب بخار رسانده است.

این میزان قدرت حتی از ابرخودرو جدید مرسدس بنز یعنی AMG One نیز بیشتر است.

این تیونر می‌تواند خروجی های مختلفی از این موتور بگیرد و در نتیجه امکان انتخاب حداکثر قدرت 1001، 920 و 825 اسب بخاری برای مالک خودرو وجود دارد.

قدرت های کمتر تنها با تغییر در نرم افزار خودرو بدست می‌آید اما برای رسیدن به حداکثر قدرت نیاز به تغییرات مکانیکی خواهد بود که شامل توربوشارژرها، پیستون های فورج کاری شده، سیستم انژکتور و سوخت رسانی جدید و همینطور ارتقای گیربکس 7 سرعته دو کلاچه را شامل می‌شود.

سیستم اگزوز کاملا اختصاصی نیز برای این مدل در نظر گرفته شده که به طور کامل فیلترهای جدید ذرات سوخت را حذف می‌کند و تنها کاتالیست ها بر روی خودرو باقی می‌ماند.

در نتیجه این اقدام امکان استفاده شهری از این ابرخودرو در کشورهای اتحادیه اروپا ممکن نخواهد بود و تنها می‌توان در پیست های اتومبیل رانی از آن استفاده کرد.

تغییرات کوچک آیرودینامیکی و چرخ های سبک نیز از دیگر تغییرات این تیونر به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی