ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

۱۵ میلیون دوز واکسن جانسون و جانسون به دلیل خطای انسانی از بین رفت

یک اشتباه در ترکیب مواد کارخانه بالتیمور باعث از بین ‌رفتن ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا «جانسون و جانسون» شده که می‌تواند روند عرضه این واکسن در ایالات متحده آمریکا را به تاخیر بیندازد. به گزارش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

یک اشتباه در ترکیب مواد کارخانه بالتیمور باعث از بین ‌رفتن ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا «جانسون و جانسون» شده که می‌تواند روند عرضه این واکسن در ایالات متحده آمریکا را به تاخیر بیندازد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، دوزهای واکسن جانسون و جانسون که پیش از این تجویز شده هیچ مشکلی ندارند اما در ماه آوریل قرار بود ده‌ها میلیون واکسن از این کارخانه به واحد‌های تزریق ارسال شود.

کارخانه واقع در بالتیمور توسط شرکت چند ملیتی داروهای بیولوژیک Emergent BioSolutions اداره می‌شود و سال گذشته از دولت ترامپ ۶۲۸ میلیون دلار بودجه برای توسعه ظرفیت‌های مربوط به تولید واکسن دریافت کرد. همچنین این کارخانه هنوز منتظر دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا است و این اشتباه بزرگ که از آن به عنوان یک «خطای انسانی» یاد می‌شود، احتمالا این امر را به تاخیر بیندازد.

جانسون و جانسون

«مدرنا» و «فایزر» در تلاشند تا به تعهدات خود در زمینه واکسیناسیون عمل کنند و باید دوزهای کافی را در اختیار کشور قرار دهند تا اهداف مربوط به دولت باید تا پایان ماه مه تامین شود. از طرفی جانسون و جانسون متعهد شده بود که تا پایان ماه مارس ۲۰ میلیون دوز واکسن و ۸۰ میلیون دوز دیگر نیز تا پایان ماه مه در اختیار دولت آمریکا قرار دهد. با این وجود هنوز مشخص نیست که مشکل اخیر طی چند هفته آینده چه تاثیری روی روند واکسیناسیون خواهد داشت.

محدودیت‌های به وجود آمده برای دسترسی به واکسن جانسون و جانسون ممکن است به تلاش‌های ایالات متحده و دولت بایدن برای واکسیناسیون افراد آسیب وارد کند. به نظر می‌رسد اکثر مردم و حتی افرادی که تمایلی به انجام واکسیناسیون ندارند، به واکسن جانسون و جانسون اعتماد بیشتری نسبت به واکسن‌های دیگر دارند. جانسون و جانسون تنها به یک دوز تزریق نیاز دارد و با استفاده از تکنیکی ساخته شده که عمده مردم با آن آشنا هستند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت ایالات متحده تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند و جانسون و جانسون همچنان می‌خواهد نقش بزرگی در واکسیناسیون مردم در جهان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    اگر اینجا بود ماسمالی میشد و به مردم می چپوندن اونم با قیمت چند برابر. آیا به آزادی مطبوعاتو رسانه ایمان نمیارید؟؟؟

    • J.A.R.V.I.S
      J.A.R.V.I.S | ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

      الکی بهش نمیگن رکن چهارم دموکراسی. البته این ازادی رسانه برای کشور هایی مثل چین کمونیسم و دوستانش جزو کابوس های شبانه هست

مطالب پیشنهادی