ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا اواسط ۲۰۲۱ از راه می‌رسد

طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد با برگزاری یک رویداد حضوری هدست واقعیت ترکیبی خود را طی چند ماه آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی کند. واقعیت ترکیبی؛ دنیای فیزیکی را با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد با برگزاری یک رویداد حضوری هدست واقعیت ترکیبی خود را طی چند ماه آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی کند.

واقعیت ترکیبی؛ دنیای فیزیکی را با دنیای دیجیتال ترکیب می‌کند و گفته می‌شود اپل در نظر دارد تا طی چند ماه آینده هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند. اپل از سال ۲۰۱۵ تاکنون اقدام به معرفی دسته محصولات جدیدی نکرده و به نظر می‌رسد قصد دارد با برگزاری یک رویداد حضوری دست به این اقدام بزند.

در گزارش ارائه شده جزئیات بیشتری از این رویداد حضوری احتمالی ارائه نشده و حتی مشخص نیست که برگزاری چنین رویدادی از لحاظ بهداشتی و حفظ سلامت افراد امکان‌پذیر باشد. با این وجود به نظر می‌رسد اپل سریع‌تر از سایر شرکت‌های فناوری تلاش دارد تا کارمندان اصلی خود را به دفاتر بازگرداند.

در ماه ژانویه، بلومبرگ در گزارشی عنوان کرد که اولین دستگاه واقعیت مجازی اپل یک محصول گران قیمت و خاص خواهد بود که بیشتر برای توسعه‌دهندگان طراحی شده. همچنین در این گزارش عنوان شده بود که کوپرتینویی‌ها قصد دارند میزان بسیار کمی از این محصول جدید را به فروش برسانند.

هدست واقعیت ترکیبی

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اولین هدست اپل قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. با وجود پیش‌بینی بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که اپل با رونمایی از این محصول در ماه‌های آینده به توسعه‌دهندگان این فرصت را بدهد تا قابلیت‌های جدید این محصول را شناسایی کنند.

سایر تحلیلگران اپل از جمله «مینگ-چی کو» عرضه این محصول واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۲ را تایید کرده‌اند. شایعات به این موضوع اشاره دارند که این محصول با طراحی آفتاب‌گیر خود، دارای نمایشگرهایی با وضوح کیفیت 8K، فناوری پیشرفته ردیابی چشم و ویژگی‌های دیگر خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌خواهد در محیط کاملا مجازی خود تعامل بسیار خوبی با کاربران ارائه کند و همچنین دارای برخی قابلیت‌های واقعیت مجازی خواهد بود. به همین دلیل قرار است با دستگاه‌های فعلی بازار مانند Oculus Rift که بیشتر روی بازی‌های ویدیویی تمرکز دارد، رقابت کند.

اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا از آخرین رویداد حضوری خود در سپتامبر ۲۰۱۹ تمام رویدادهایش را به صورت دیجیتالی برگزار کرده است. با این وجود این کمپانی امیدوار است کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان بعدی که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود، آخرین کنفرانس دیجیتالی آن‌ها باشد. طبق گزارشی در گذشته، هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند برچسب قیمت ۳۰۰۰ دلاری داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی