ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

برزیل از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا خبر داد

رئیس یک موسسه پژوهشی و پزشکی در برزیل از کشف گونه جدید و جهش‌یافته‌ای از ویروس کووید-۱۹ در شهر سائوپائولو خبر داده که با نمونه مشاهده شده در آفریقای جنوبی شباهت دارد. «دیماس کواس»، رئیس موسسه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

رئیس یک موسسه پژوهشی و پزشکی در برزیل از کشف گونه جدید و جهش‌یافته‌ای از ویروس کووید-۱۹ در شهر سائوپائولو خبر داده که با نمونه مشاهده شده در آفریقای جنوبی شباهت دارد.

«دیماس کواس»، رئیس موسسه پزشکی بوتانتان یک روز پس از ثبت ۳,۷۸۰ مرگ در کشور برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد بیمار مبتلا به این ویروس جدید سابقه سفر به آفریقای جنوبی نداشته است. گونه مشاهده شده در آفریقای جنوبی، متخصصان بهداشت را بسیار نگران کرده زیرا هنوز مشخص نیست که واکسن‌های فعلی تاثیر مثبتی روی آن داشته باشند.

برزیل همچنین با گونه ویروس وطنی خود به نام P1  که به نظر می‌رسد باعث افزایش مبتلایان در این کشور شده دست و پنجه نرم می‌کند. کواس در کنفرانس خبری خود گفت:

«این گونه شباهت زیادی به گونه کشف شده در آفریقای جنوبی دارد، هر چند افراد مبتلا سابقه سفر یا ارتباط با مسافرانی از آفریقای جنوبی را نداشته‌اند. این احتمال وجود دارد که با نسخه تکامل یافته ویروس P1 مواجه باشیم.»

برزیل هم اکنون در بدترین مرحله شیوع ویروس کرونا قرار دارد و پس از ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. انتشار و عرضه آهسته واکسن کرونا و فقدان فاصله اجتماعی از سوی افراد جامعه منجر به افزایش تعداد مبتلایان برزیل می‌شود که این موضوع در ادامه می‌تواند به خطر بزرگی برای سیستم سلامت این کشور تبدیل شود.

برزیل در حال حاضر بیش از هر کشور دیگری، حدود یک چهارم مرگ و میرهای روزانه ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

«ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل که به دلیل مدیریت بسیار بد ویروس کووید-۱۹ در این کشور مورد انتقاد قرار گرفت، در هفته جاری یک فرمان اجرایی با هدف پرداخت ۹۱۸ میلیون دلار وام برای مبارزه با این ویروس را به امضا رساند.

طبق گفته وزارت دارایی این کشور وام‌های دریافت شده جدید برای تقویت سیستم بهداشت برزیل استفاده می‌شود. همچنین وزارت بهداشت با دریافت این بودجه بیش از ۲۶۰۰ کلینیک بهداشت و درمان عمومی را بهبود می‌دهد و همچنین برای ساخت تخت‌های بیمارستانی بیشتر اقداماتی را انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    سلام
    درمان کرونا بدست پادشاه عالم است و بس
    بیش از غرّه‌شدن به واکسن، استغفار و استغاثه باید نمود
    و السلام

  • آریا
    آریا | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی