ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری TSMC برای افزایش تولید چیپ طی ۳ سال آینده

در حالی که اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی در حال حاضر با کمبود تراشه روبرو هستند، شرکت تایوانی TSMC که شریک تجاری اپل محسوب می‌شود، اخیرا اعلام کرده که قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه بازار تراشه‌ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

در حالی که اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی در حال حاضر با کمبود تراشه روبرو هستند، شرکت تایوانی TSMC که شریک تجاری اپل محسوب می‌شود، اخیرا اعلام کرده که قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه بازار تراشه‌ جهان انجام دهد.

TSMC قصد دارد طی سه سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید تراشه‌ها سرمایه‌گذاری کند. این کمپانی به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه جهان، محصولات سیلیکونی موردنیاز شرکت‌هایی مانند اپل، انویدیا و کوالکام را تولید می‌کنند. همچنین تراشه‌های تولید شده توسط این شرکت تایوانی در محصولات مختلفی از گوشی‌های موبایل گرفته تا یخچال و اتومبیل استفاده می‌شود.

TSMC در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما در حال ورود به دوره رشد برتر هستیم چرا که انتظار می‌رود گرایش‌های چند ساله مربوط به شبکه 5G و ابرکامپیوترها تقاضای زیادی برای فناوری‌ نیمه‌هادی ما در چند سال آینده ایجاد کند. علاوه بر این، ویروس کرونا روند دیجیتالی شدن را از هر نظر تسریع می‌کند.»

کمبود جهانی تراشه تاثیر زیادی روی صنایع مختلف گذاشته، به طوری که برخی شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده مجبور به متوقف کردن خطوط تولیدی خود شدند یا شیائومی اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه‌های موجود در بازار جهانی، گوشی‌های این شرکت ممکن است در آینده با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

مدیرعامل TSMC در بیانیه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده با وجود اینکه طی ۱۲ ماه گذشته این شرکت نهایت عملکردش را در روند تولید به نمایش گذاشته، تقاضا همچنان ادامه دارد. آن‌ها به تازگی هزاران کارمند استخدام کرده‌اند و برای مقابله با موج جهانی به وجود آمده، کارخانه‌های جدیدی در سراسر جهان احداث می‌کنند. همچنین آن‌ها در نتیجه شرایط فعلی، از سال ۲۰۲۲ و به مدت یکسال کاهش قیمت ویفر را به حالت تعلیق درمی‌آورند.

TSMC در ماه ژانویه، میزان سرمایه‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۱ را ۲۸ میلیارد دلار اعلام کرد که تمام آن برای انتقال فناوری‌های پیشرفته و ایجاد تاسیساتی مانند کارخانه جدید در آریزونا هزینه می‌شود. این شرکت سازنده تراشه در رقابت خود با اینتل به دنبال کسب تجارت اپل بوده و در حال حاضر تراشه‌های سری A و M اپل را تولید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی