ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی‌مک اپل احتمالا به همراه تراشه ۱۲ هسته‌ای مبتنی بر M1 عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد تولید آی‌مک اپل بسیار خوب پیش می‌رود و شایعات حاکی از آن است که دو مدل جدید با نمایشگرهایی با اندازه متفاوت طی یک یا دو ماه آینده آماده خواهند شد اما ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

به نظر می‌رسد تولید آی‌مک اپل بسیار خوب پیش می‌رود و شایعات حاکی از آن است که دو مدل جدید با نمایشگرهایی با اندازه متفاوت طی یک یا دو ماه آینده آماده خواهند شد اما در جدیدترین بروزرسانی مربوط به این دستگاه، عنوان شده که آی‌مک‌های جدید از تراشه ۱۲ هسته‌ای مبتنی بر M1 بهره خواهند برد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط LeaksApplePro، دو مدل آینده آی‌مک اپل که به پردازنده اختصاصی اپل مجهز شده‌اند با شماره‌ مدل‌های J456 و J457  و [به ترتیب] به همراه نمایشگرهای ۲۳ و ۳۱.۵ اینچی عرضه خواهند شد. با این وجود به نظر می‌رسد اپل برای اولین بار تصمیم گرفته است که اندازه نمایشگرهای آی‌مک خود را افزایش دهد.

پیش از این آی‌مک‌های این شرکت با نمایشگرهای ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گرفت اما با کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر، اپل موفق شده تا نمایشگر بزرگتری را در اختیار طرفداران خود قرار دهد.

همچنین به نظر می‌رسد که اپل سیستم خنک‌کننده آی‌مک‌های خود را دوباره طراحی کرده است اما در مورد ضخامت یا نازک شدن مدل‌های جدید اخبار جدیدی به گوش نمی‌رسد. البته می‌توان حدس زد که به لطف استفاده از پردازنده مبتنی بر ARM، آی‌مک‌های آینده از طراحی ظریف‌تری برخوردار باشند.

آی‌مک سیلیکون

در گزارش‌های قبلی به این موضوع اشاره شده بود که آی‌مک اپل از چیپ M2 یا از تراشه A14T استفاده خواهد کرد. با این حال طبق اطلاعاتی که به تازگی ارائه شده، به نظر می‌رسد آی‌مک از یک تراشه ۱۲ هسته‌ای مبتنی بر M1 بهره می‌برد. این تراشه با سرعت ۳.۲۰ گیگاهرتز به فعالیت می‌پردازد. همچنین چیپ جدید آی‌مک ممکن است با افزایش دو برابری نسبت به تراشه M1 دارای ۱۶ هسته در پردازنده گرافیکی باشد.

علاوه بر این اپل ممکن است مجیک کیبورد و مجیک ماوس خود را برای داشتن ارگونومی بهتر و بهبود موقعیت درگاه شارژ آن دوباره طراحی کند تا مانند مدل فعلی برای کاربران دردسرساز نباشد. همچنین به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از ترک‌پد جادویی جدید خود رونمایی کند اما تاکنون جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نشده است.

در نهایت گفته شده که مدل‌های جدید آی‌مک اپل در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، سبز، آبی آسمانی و رز گلد عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی